Isnin, 1 Februari 2010

PERDANA MENTERI THAKSIN ADALAH MUSUH THAILAND.

Saya sebagai rakyat siam malaysia walaupun saya keturunan thai tidak setuju atas perbuatan khianat bekas perdana menteri thailand thaksin shinwatra kerana menggunakan kuasa terlalu melampui batas-batasnya,seperti contoh di Takbai selatan Thailand membunuh ramai orang islam di selatan thailand yang tidak berdosa pada tahun 2004.Walaupun saya sebagai seorang rakyat siam keturunan thai malaysia saya tetap bersimpati ke atas penduduk islam di selatan thai,saya tidak mencampuri urusan hal-hal pedalaman thai,cuma saya memberi satu pendapat dan pandangan saya kepada kerajaan thai dapat menjalankan tanggungjawab dan amanah kepada rakyat thai seperti di malaysia,supaya rakyat thai duduk bersatu dengan aman dan makmur,Saya berharap supaya perdana menteri thailand yang baru di lantik dapat menjalankan tugas dengan sebaik-baiknya iaitu Abhisit (Nayok ratamontri Pratet thai) berbanding dengan thaksin.Walaupun saya sebagai rakyat siam tetap memberi sokongan kepada Abhisit.Walaupun Thaksin bekas perdana menteri thailand tidak sepatutnya menggunakan kuasa terlalu melampui batas,Sebagai perdana menteri harus menjaga dan mengambil hati rakyat thai sekiranya ada masalah perlu di runding dengan segera.Walaupun malaysia di pimpin oleh generasi 5 perdana menteri malaysia tapi rakyat tetap bersatu dan teguh.Semoga rakyat thai dapat di satukan dengan lebih baik berbanding sebelum ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin