Isnin, 8 Februari 2010

ADAKAN JAMUAN-JAMUAN YANG BOLEH KE ARAH KEBAIKAN BERSAMA.

Saya sebagai rakyat malaysia ingin membincangkan mengenai isu jamuan yang boleh membawa kebaikan bersama adakan dengan bacaan doa.Bagi pandangan saya zaman sekarang kebanyakkan tidak mengikut adat islam serta mengikut pengaruh budaya barat,sesentengah tempat ada jamuan dengan unsur mabuk,maksiat dan sebagainya.Sebagai umat islam harus memikir sama ada baik atau tidak sekiranya ada unsur-unsur yang kurang baik.Adakan jamuan-jamuan yang boleh membawa ke arah kebaikan kita bersama satu malaysia.Sepatutnya pihak kerajaan memberi banyak kemudahan kepada rakyat dengan adanya kelab malam,disco,pub,karaoke dan lain-lain tempat lagi,Pada pendapat saya sepatutnya kerajaan mahu mengharamkan semua kelab-kelab malam kerana memberi kerosakan akhlak anak-anak muda sekarang dan mudah terpengaruh dengan gejala yang tidak sihat terutamanya dengan industri seks atau dagang manusia,sepatutnya kerajaan mansuhkan semua tempat-tempat kelab malam,pud,disco,karaoke dan juga rumah urut yang tidak di terima oleh ajaran islam di malysia,Bagi di indonesia semua makanan boleh campur halal dan haram boleh di makan sama juga kahwin antara lelaki dengan lelaki. boleh kahwin, perempuan juga boleh di nikah dengan perempuan,Bagi di negara kita tidak sesuai di gunakan di negara ini.Justeru itu saya bercadangkan kepada pihak yang berwajib supaya adakan jamuan yang berunsurkan keagamaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin