Selasa, 2 Februari 2010

PELAJAR-PELAJAR HARUS MENGHORMATI GURU-GURU DAN KEDUA IBU-BAPA.

Saya sebagai seorang pelajar pada masa ketika itu saya menghormati guru-guru dan ibu-bapa,pada zaman sekarang kebanyakkan anak-anak muda tidak menghormati guru-guru serta ibu-bapa,Bagi saya guru adalah salah satu pelita hidup bagi diri saya kerana memberi bimbingan serta memberi tunjuk ajar kepada saya dan memberi didikan sepenuh kepada saya.Samalah juga ibu-bapa memberi pelajaran,membesarkan kita,serta memberi kasih sayang kepada seorang anaknya,tapi anaknya tidak membelai kasih sayang kepada kedua ibu-bapa.Saya sebagai seorang pelajar berasa terharu dan sedih kerana zaman sekarang anak-anak muda berani melawan,memukul,menconteng kereta guru,Ketika zaman persekolahan saya semasa belajar di bangku sekolah menenggah tiada sesiapa seseorang pelajar yang berani melawan guru serta menconteng kereta guru dan membuang angin kereta guru.Sekiranya di biarkan lagi semakin banyak gejala ini yang sifat membalas dendam kepada gurunya pada masa yang akan datang,sekiranya tidak mengambil tindakan sewajar dari awal lagi.Saya berasa hairan zaman sekarang anak-anak muda dengan berani melawan,merokok di dalam kawasan sekolah dan sebagainya.Apa hendak jadi zaman sekarang ni?.waallahmualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin