Sabtu, 6 Februari 2010

JABATAN BOMBA HARUS DI KENANG JASA SAMA ADA YANG SUDAH PENCEN ATAUPUN YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA PERLU MENGAMBIL PERKARA YANG SERIOUS.

Saya sebagai cucu tidak berpuas hati di atas sikap pihak bomba kerana tidak memberi pingat jasa kebaktian kepada aruah tok wan saya iaitu Che Kassim Bin Mansor Ketua Pengarah Bomba Kedah/Perlis pada tahun 1944,Saya sebagai cucu berasa kecewa kerana tidak mendapat sebarang pingat sebagai anugerah kebaktian berjasa kepada jabatan bomba,sepatutnya pihak bomba memberi pingat kepada aruah tokwan saya yang sudah meninggal dunia,Bagi pandangan saya sepatutnya pihak bomba tidak boleh mengabaikan kepada kakitangan yang sudah berkhidmat dengan pihak bomba sama ada pencen atau sudah meninggal dunia seharusnya memberi saguhati atau memberi hadiah kepada orang-orang yang sudah pencen atau sudah meninggal dunia.Saya berasa sungguh kecewa diatas sikap pihak jabatan bomba dan penyelamat kerana ia di anggap sebagai tidak mengambil berat.Yang masih hidup hanya Paktuan Syed Zain tidak mendapat pingat semasa perasmian balai bomba,Paktuan juga adalah bawah tangan tok wan saya iaitu Che Kassim Bin Mansor.Semasa perasmian Y.B Dato'Ting Chew Peh(Menteri Perumahaan dan Kerajaan tempatan). pada tahun 1996 kebanyakkan semua yang telah pencen ataupun sudah meninggal dunia dapat menerima hadiah atau pingat dari menteri perumahaan dan kerajaan tempatan pada 1996 Dato'Ting Chew Peh kecuali tok saya tidak dapat sebarang hadiah atau sumbangan dari Jabatan Bomba Negeri Kedah.Saya sebagai cucu terserah kepada pihak tuan sama ada memberi hadiah atau tidak terpulang kepada Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia Negeri Kedah.Sebagai memperingati jasa aruah tokwan saya semasa bertugas dan berkhidmat dengan Bomba Kedah.Pihak bomba harus di kenang jasa sama ada pencen atau sudah yang meninggal dunia sepatutnya di kenang tidak seharusnya melupai pengorbanan jasa mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin