Jumaat, 23 November 2012

DOA ELAK MUSIBAH



"Ya ALLAH, aku manusia lemah, namun ENGKAU tentukan kesusahan dan kepayahan buat aku sedangkan aku lemah dalam menanggungnya. Tidak mengapalah Ya ALLAH, aku berharap dengan keadaanku ini ENGKAU akan belas kasihan padaku dan membantu aku mengatasinya".....
“Ya Allah..semoga diriku ini menjadi anak yang solehah pada kedua ibu bapaku dan isteri solehah pada suamiku.. dan menjadi ibu yang mithali pada anak-anakku.. serta jadikan lah aku saudara, sahabat dan pekerja yang menyenangkan hati "….. amin, amin, ya rabbal alaminn..


ITU AKU - IBUANI

“Jangan tertipu dengan tudung labuhku kerana itu bukan pengukur iman seseorang. Jangan tertipu dengan tudung labuhku, aku hanyalah seorang MUSLIMAH YANG MASIH LAGI DALAM PROSES MENCARI KEMILAU CAHAYA ISLAM SEBENAR, BERUSAHA MENJADI MUSLIMAH SOLEHAH, tapi BUKAN bermaksud aku adalah MANUSIA SEMPURNA. Tapi dengan tudung labuhku, aku berusaha mencari REDHA ALLAH SWT…”


DOA ELAK MUSIBAH & BENCANA

 


 
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....

Syukur Alhamdullilah.. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat....
..."Gegaran yg dirasakan oleh sebahagian rakyat Malaysia susulan gempa bumi di Acheh tadi... mungkin (ya sebenarnya) salah satu tanda dunia hampir menuju kiamat.... masih belum terlambat untuk umat Islam insaf dan memohon ampun padaNya...... jadikan gegaran yg dirasai tadi sebagai pengajaran dan titik permulaan untuk kita berubah ke arah lebih baik dan semakin dekat denganNya... sama2lah kita berubah.... Ya Allah, Ya Tuhanku, Engkau selamatkan Suamiku, Ibu Bapaku, Anak-anakku, Seluruh ahli keluarga ku yg lain, rakan2ku, serta umat Islam yg lain...Aminnnn"...
YA ALLAH MOGA MASIH DIBERI RUANG UNTUK KAMI MEMOHON TAUBAT PADAMU.... ALLAHUAKHBAR....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin