Khamis, 8 November 2012

ISU PEMBUANGAN BAYI YANG TIDAK BERDOSA

                  Bagi Kes Buang Bayi Yang Hanya Menutup Malu Atas Perbuatan Sendiri.Itu Cara Segelintir Masyarakat Tanpa Sekelumit Pun Ada Rasa Bersalah.Ada Juga Yg Sanggup Membunuh Bayi Yg Dikandungkan Selama Sembilan Bulan Dan Dibuang Didalam Mangkuk Tandas,Sungai,Tong Sampah Dan Lain2 Tempat Lagi Bagi Menyembunyikan Ketelenjuran Mereka.
                     Begitu Ketakutan Mereka Sehingga Sanggup Membunuh Bayi Yg Tak Berdosa Hanya Bg Mengelakan Masyarakat Tahu Di Atas Perbuatan Jahat Yg Dilakukan Oleh Pasangan Lelaki&Perempuan.Malangnya Ketika Melakukan Perbuatan Yg Tidak Bermoral Ini Sehingga Hamil Anak Luar Nikah Dan Tidak Terfikir Rasa Takut Dan Pada ALLAH Diatas Perbuatan Tidak Senonoh Pasangan Ini.
                    Bagi Generasi Muda Zaman Sekarang Tiada Istilah Berzina Kerana Apabila Dilakukan Diatas Paksi Suka Sama Suka,Sehingga Maruah Tergadai Dan Dosa Pahala Tolak Ketepi,Apa Yg Berlaku Kemudian Hari,Belakang Cerita,Mungkin Nafsu Puas Dengan Godaan&Hasutan Syaitan.Itu Kata Orang Muda,Mungkin Tidak Memikirkan Kesan Buruk Diatas Perbuatan Itu Sememangnya Mereka Tidak Tahu Apa Yg Dilakukan Oleh Pasangan Yg Boleh Membenihkan Insan Yg Bernyawa Kelak????
                      Jesteru Itu,Jika Pasangan Terbabit Dalam Kegiatan Tidak Bermoral Ini Seperti Hamil Anak Luar Nikah Pada Usia Muda Dan Kebarangkalian Di Jangkiti Penyakit Yg Berkaitan Seks Seperti Sifilis Selain Virus Tiada Penawar Atau Ubat Iaitu HIV.
                       Pada Masa Yg Sama,IbuBapa Harus Berperanan Dan Memberikan Didikan Agama Serta Kasih Sayang Yang Mencukupi Untuk Mendidik Anak Lelaki Dan Anak Perempuan Supaya Tidak Melakukan Perkara Yang Negatif Seperti Kes Ini,Dan Bukan Anak Perempuan Sahaja Yang Harus Menjaga Kehormatan Diri Dan Anak Lelaki Juga Perlu Dididik Untuk Menghormati Wanita.
                     Didikan Ini Amat Penting Kerana Dalam Kebanyakan Kes,Lelaki Yg terbabit Dalam Kegiatan Seksual Di Kalangan Generasi Muda Ini Seolah-olah Tidak Menghormati Wanita Sehingga Merosakan Maruah Dan Masa Depan Wanita Kononnya Ditiduri Atas Dasar Cinta..............
                      Hakikat Nya Semua Masalah Itu Bermula Daripada Satu Masalah Iaitu Kegiatan Antara Lelaki Dan Perempuan Tanpa Ikatan Pernikahan Atau Perkataan Mudah Iaitu Zina.
                       Isu Ini Bukan Bermasalah Terpinggir Lagi Dan Tidak Boleh Di Pandang Ringan Kerana Beberapa Kjian Yg Di Dedahakan Semakin Ramai Generasi Muda Yg Pernah Terbabit Dalam Aktiviti Seksual Sebelum Berkahwin............
                    SIAPA HARUS DIPERSALAHKAN DALAM KES PEMBUANGAN ANAK INI YANG TIDAK BERDOSA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin