Isnin, 5 November 2012

MUSIBAH KE ATAS NEGARA MALAYSIAL

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai berdoa semoga negara malaysial di terima musibah seperti negara-negara lain.Saya berdoa selalu semoga negara malaysial di terima musibah seperti negara-negara lain.Lihatlah baru-baru ini di negara amerika syarikat yang di landa ribut taufan sandy yang di katakan ribut yang paling dahsyat sekali segala harta benda musnah serta orang awam tercedera.Bagi saya negara amerika yang di landa taufan baru-baru ini adalah perbuatan amerika yang membunuh penduduk islam di negara arab seperti Iraq,Jordan,Palestine,Mesir dan lain-lain negara lagi kerana kekejaman kerajaan amerika yang bunuh orang islam yang tidak berdosa samalah juga seperti negara malaysial sifat kepimpinan terhadap rakyat yang zalim serta tidak memberi peluang kepada rakyat untuk bersuara, tidak boleh memakai parabola,lampu motor sentiasa di buka,lesen E di asingkan tidak seperti dulu boleh bawa lori dan bas.Inilah sifat kekejaman kerajaan malaysia yang tidak memikir masa depan rakyat hanya membuat undang-undang sesuka hati dan gila kuasa sahaja.Lihatlah seperti kes pembuangan bayi di katakan melalui media massa kebanyakkan kaum hawa membuang bayi hanya ikut suka sahaja di buang seperti haiwan tidak memberi kasih sayang kepada anaknya walaupun anak luar nikah serta tidak memikir anak yang di lahirkan adalah anak luar nikah sepatutnya di beri kepada penjaga yang tidak mempunyai zuriat yang baru mendirikan rumah tangga.Bagi saya sepatutnya kerajaan malaysia membuat undang-undang hukuman mati jika di sabitkan kesalahan membuang bayi ini tidak orang yang jual dadah di gantung sampai mati pada hal kaum hawa yang membuang bayi tidak di hukum gantung sampai mati,Bagi saya ini tidak adil kenapa orang yang buang bayi di lepaskan serta penjara seumur hidup bukankah ini satu penyeksaan bayi seorang ibu yang zalim kepada anaknya sanggup membunuh bayi yang tidak berdosa.Saya juga berdoa kepada Allah swt supaya negara malaysial di terima musibah seperti negara-negara lain terutamanya di Kuala Lumpur dan Putrajaya.Sekiranya Allah SWT turunkan bala atau musibah di negara malaysial barulah insaf dan taubat serta tidak melakukan rasuah,salah guna kuasa kepada rakyat,buang bayi dan lain-lain lagi.Saya bersyukur kepada tuhan sekiranya tuhan menimpa musibah di malaysial ini termasuklah gudang-gudang,kilang-kilang  dan jabatan kerajaan semua harta benda rosak seperti di negara Thailand ayutthaya yang berlaku banjir besar di wilayah kota ayutthaya,Thailand.Saya reda sekiranya malaysial di terima musibah seperti negara amerika barulah rakyat malaysia sedar dan rasa bagaimana rakyat negara lain boleh hidup dalam keadaan suasana yang begitu daif sekali.Pada pendapat saya kerajaan malaysia adalah sifat yang zalim kepada rakyat malaysia serta tidak memikir masa depan rakyat malaysia sama ada susah ataupun senang,harga barang naik terlalu tinggi,berserta pula dengan kadar lesen yang terlalu mahal, lampu motor sentiasa di buka yang kaya ialah cina yang kedarah duit masyarakat ialah cina.Bagi saya sikap kerajaan malaysia adalah  yang tidak memikir masa depan rakyat samalah lesen memandu pada era tahun 1960 an lori dan bas boleh di bawa sekali malah sekarang di asingkan oleh menteri yang celaka membuat undang-undang seperti ini.Bagi saya menteri kebinet adalah gila kuasa sanggup membuat apa sahaja tidak memikir masa depan rakyat malaysia celaka punya menteri kabinet gila kuasa dan pangkat sanggup lakukan apa sahaja demi wang.Bagi saya gaji menteri tidak sama seperti rakyat gaji menteri berpuluh ribu gaji rakyat biasa hanya ribu dan belas ribu sahaja tidak sama dengan gaji menteri,sepatutnya menteri memikir nasib rakyat ada yang kaya,senderhana dan daif.Jangan ingat rakyat malaysia semuanya kaya tidak seperti di negara brunei gaji mahal rakyat mewah.Sepatutnya pihak jabatan perdana menteri mahu berfikir nasib rakyat di malaysia jangan sesuka hati sahaja membuat undang-undang yang boleh menangung rakyat seperti contoh lesen memandu E di asingkan,sepatutnya pihak kementerian mengubalkan undang-undang lesen memandu E seperti yang asal lori dan bas boleh di bawa sekali.Bagi saya kerajaan malaysia berfikir kepada rakyat satu malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin