Sabtu, 21 November 2009

ADAKAN SEKOLAH ALIRAN BAHASA THAI DI PERINGKAT SEKOLAH RENDAH DAN MENENGAH.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam meminta kepada pihak yang berwajib supaya adakan aliran bahasa thai di malaysia seperti masyarakat cina dan india mempunyai kelas tersendiri.Saya meminta jasa baik kepada kerajaan supaya di beri peluang kepada masyarakat siam di malaysia khususnya masyarakat yang bukan keturunan siam dapat mempelajari dalam bahasa thai.Kita sebagai negara yang maju berbilang kaum dan etnik di malaysia di beri keutamaan kepada rakyat satu malaysia untuk mempelajari dalam sesuatu bahasa yang di minati.Rakyat yang keturunan siam juga ada hak untuk menyuarakan kepada kerajaan malaysia terpulang kepada pihak kementerian pelajaran malaysia.Saya sebagai ahli persatuan siam malaysia ingin menyuarakan kepada pihak kementerian pelajaran malaysia supaya adakan aliran bahasa thai di malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin