Isnin, 23 November 2009

KEMENTERIAN PERTAHANAN PERLU MEMBERI GAJI BULANAN KEPADA ASKAR WATANIAH SEPERTI TENTERA TETAP

Saya sebagai pasukan askar wataniah bernombor 6209101 perajurit muda untuk memberi satu pebincangan kepada pihak kementerian pertahanan malaysia supaya memberi gaji yang tetap kepada askar wataniah.Saya memang berminat dalam ketenteraan oleh itu saya sudah menjangkau usia 27 tahun tidak boleh masuk tentera yang tetap.Saya sebagai pasukan tentera wataniah memberi cadangan kepada pihak kementerian pertahanan malaysia supaya di beri gaji seperti tentera yang di tetapkan.Oleh itu saya sangat berharap kepada Y.B Dato Sri Dr Zahid Hamidi dapat memberikan peluang kepada askar wataniah bertugas seperti askar biasa iaitu gaji bulanan tidak seperti sekarang hanya mendapat elaun.Jika boleh adakan latihan setiap hari seperti askar biasa kerana askar wataniah hanya latihan pada hari jumaat dan sabtu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin