Sabtu, 21 November 2009

MASALAH SOSIAL SEMAKIN MENINGKAT DI KALANGAN REMAJA

Kepada ibu bapa haruslah menjaga anak-anak serta memberi didikan agama dengan secukupnya kepada anak-anak.Kebanyakan di negara malaysia semakin meningkat masalah sosial dari segi ponteng sekolah,melepak,menghisap rokok di kawasan sekolah dan lain-lain tempat.Kita sebagai ibu-bapa harus menitik berat kepada anak-anak dan memeriksa beg sekolah sekiranya lepas waktu sekolah.Anak-anak muda sekarang sudah pandai melepak,mencuri,merokok dan lain-lain,kita sebagai ibu bapa harus mengawasi pergerakan setiap anak-anak ke mana mereka pergi.Guru juga harus mengambil tindakan merotan kepada pelajar-pelajar yang bermasalah dispilin di sekolah,Bagi pandangan saya sepatutnya ibu-bapa tidak boleh mencampuri urusan guru-guru untuk memukul anak-anak kerana guru adalah untuk memberi kebaikan bersama.Kita sebagai ibu-bapa harus memahami keadaan guru-guru sekolah.Kebanyakkan remaja masa kini banyak menghabiskan masa di tempat-tempat hiburan,karaoke,dan lain-lain tempat.Kita sebagai ibu-bapa harus mengawasi pergerakan anak-anak kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin