Khamis, 26 November 2009

BENARKAN RAKYAT SATU MALAYSIA MINAT MENGGUNAKAN BAHASA ASING

Saya sebagai rakyat malaysia dan anak malaysia menyuarakan kepada kerajaan malaysia supaya adakan bahasa asing di malaysia bagi yang minat mempelajari dari segi pelbagai bahasa,Walau bagaimanapun negara kita sudah merdeka dan menyambut ulang tahun ke 57 sepatutnya kerajaan memberi peluang kepada rakyat satu malaysia menggunakan pelbagai bahasa yang di minati oleh rakyat.Bagi pendapat saya sekiranya kerajaan memberi peluang kepada rakyat satu malaysia mempelajari dari pelbagai bahasa tidak rugi sekiranya bahasa inggeris kurang fasih sekurang-kurangnya ada juga bahasa seperti contoh bahasa laos,sekurang-kurangnya boleh memahami dalam sesuatu bahasa yang di pelajari.Saya juga berharap kepada pihak kementerian supaya dapat memberi pengetahuan kepada masyarakat majmuk di malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin