Isnin, 23 November 2009

BAGAIMANA ANAK MALAYSIA MENDAPAT PELUANG PEKERJAAN DI MALAYSIA

Saya sebagai rakyat malaysia menyuarakan kepada pihak yang berwajib supaya dapat di kurangkan pengambilan perkerja asing ke malaysia kerana anak tempatan pun tidak mempunyai peluang pekerjaan dan dari segi sektor perindustrian.Kebanyakkan anak tempatan tidak dapat peluang pekerjaan dari segi kemahiran dan sijil pelajaran,Sepatutnya menteri sumber manusia mengurangkan pengambilan pekerja asing di Malaysia.Adakah kerajaan mahu anak bangsa kita tidak mempunyai peluang pekerjaan?.Kita tidak boleh memandang ringgan sepatutnya kerajaan memandang berat kepada anak tempatan.Bagi saya sepatutnya pihak kementerian sumber manusia mahu cari peluang perkerjaan kepada anak tempatan.Cuba kita lihat sekarang perkerja asing semakin berani memasuki ke negara ini dengan secara yang haram tanpa dokumen yang sah serta memasuki secara yang sah menggunakan visa yang melebihi,sekiranya kerajaan tidak mengambil sikap yang terbuka mengambil anak tempatan berkerja di sektor perindustrian,maka anak tempatan tidak mempunyai peluang perkejaan.Adakah yang datang ke negara ini mempunyai sijil yang tinggi,mempunyai kemahiran tentu tidak,Bagi saya sepatutnya kementerian sumber manusia mahu mengambil berat mengenai masalah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin