Jumaat, 20 November 2009

SEJARAH PEMERINTAHAN JEPUN PADA 1942.

Pada zaman pendudukan jepun pada tahun 1942 ramai di antara kalangan tokwan dan tok nek kita pada masa tu tidak dapat memakan nasi hanya sekadar memakan pucuk ubi kayu,tidak boleh mendengar radio tapi sekarang anak-anak muda tidak tahu erti kemerdekaan negara.Bagi saya sangat berbeza pada masa sekarang dan dahulu sama juga kanak-kanak yang bersekolah hanya seluar pendek,pelajar perempuan hanya memakai skrit,tapi sekarang banyak yang perubahan berbanding pada zaman dahulu,kebanyakkan budak-budak sekolah sekarang memakai seluar panjang,manakala pelajar perempuan memakai baju kurung,pada era 60 an kebanyakkan budak-budak sekolah menaiki basikal sekarang menaiki motorsikal,kebanyakkan perubahaan pada masa kini sangat berbeza dengan adanya teknologi maklumat dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin