Jumaat, 15 April 2011

ADAKAN CUTI KHAS UNTUK MASYARAKAT THAI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai malaysia memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya dapat memberi cuti khas sempena pesta songkran untuk masyarakat thai malaysia di utara yang bersempadan dengan thailand.Saya juga memberi pandangan saya kepada kerajaan malaysia supaya dapat mempertimbangkan.Saya lihat di negeri perlis ada cuti khas untuk masyarakat yang berketurunan thai yang berada di negeri perlis sempena menyambut hari loy krathong dan songkran.Bagi negeri kedah,perak dan kelantan tidak ada cuti khas untuk masyarakat thai malaysia.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat memberi cuti khas kepada masyarakat thai malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin