Isnin, 18 April 2011

MEMBERI CADANGAN KEPADA PIHAK JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT UNTUK MENGADAKAN BAHAN-BAHAN SEJARAH DI MALAYSIA.

Pengarah Bomba Kedah/Perlis iaitu Che Kassim Bin Mansor saya sebagai seorang cucu kepada Che Kassim ingin memberi cadangan saya kepada pihak jabatan bomba malaysia untuk mengadakan muzium bomba di malaysia.Saya telah memberi gambar kepada pegawai bomba kedah iaitu tuan ridzuan kebanyakkan gambar yang saya kirimkan kepada balai bomba negeri kedah adalah bertujuan untuk mempamerkan bagaimana bomba dahulu di tubuhkan dan cara bagaimana operasi berbanding hari ini.Gambar yang saya kirimkan kepada pegawai bomba adalah kepunyaan aruah tokwan saya semasa berkhidmat dengan perkhidmatan bomba negeri kedah pada masa itu.Saya sebagai seorang cucu kepada che kassim meminta pihak jabatan bomba adakan satu muzium khas untuk bomba.Jika boleh saya hendak cari keluarga ahli bomba yang berkhidmat dengan aruah tok wan saya untuk mengeratkan hubungan silatulrahim.Saya tidak mahu putus hubungan kalau boleh saya hendak mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara satu sama lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin