Selasa, 12 April 2011

MEMANSUHKAN LAMPU MOTOR DI HADAPAN DAN TIDAK PERLU DI GUNAKAN DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan kepada pihak kerajaan malaysia supaya memansuhkan lampu motor di hadapan dan tidak perlu di gunakan di malaysia.Bagi saya lampu motor hanya di gunakan pada waktu malam,subuh dan ketika musim hujan.Ini tidak sentiasa lampu di buka lampu motor setiap hari mati kena beli lain.Kerajaan harus memikir masa depan rakyat bukan bagi membebankan rakyat atau menyusahkan rakyat satu malaysia sepatutnya kerajaan memansuhkan lampu motor dan tidak perlu di gunakan di malaysia.Saya juga berasa kasihan kepada rakyat yang berpendapatan rendah serta rakyat yang susah dengan daif tidak mampu menukar bateri serta lampu.Bagi sesentengah rakyat yang kaya tidak mengapa bagi rakyat biasa kerajaan perlu memikir apa gunanya lampu motor di buka pada waktu siang hari.Saya juga ingin hendak imbas pada tahun 40 atau 60 an adakah pada masa tu lampu sentiasa di buka mesti tidak.Ini undang-undang apa yang kerajaan guna saya tidak tahu.Sepatutnya kerajaan perlu memikir masa depan rakyat satu malaysia.Saya sebagai rakyat malaysia yang berkerturunan thai malaysia tidak berpuas hati atas sikap kerajaan membuat undang-undang seperti ini.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat menerima suara rakyat malaysia.Saya juga tidak mampu membeli lampu setiap hari rosak teruklah macam ni,lampu motor yang saya beli tidak sampai pun seminggu hanya 8 hari pakai lampu motor mati.Bagi saya kerajaan malaysia hanya menguntungkan cina dari segi penggunan lampu serta siaran tv dan lain-lain.Saya sebagai rakyat malaysia berketurunan thai bukan untuk perkauman tapi memang benar dari segi penggunaan lampu motor cina yang kaya masyarakat melayu,siam dan lain-lain bangsa undur ke belakang.Saya juga berharap kepada jabatan perdana menteri perlu mengambil perhatian dengan serious.Jika kerajaan tidak mengambil perhatian undian akan datang mesti kalah sekiranya kerajaan tidak menunaikan tanggungjawab kepada rakyat malaysia.Saya bukan hendak kutuk kepada kerajaan tapi cara kerajaan membuat undang-undang seperti ini teruklah rakyat.Negara kita bukan yang kaya ada yang miskin dan daif.sepatutnya kerajaan malaysia boleh membuat andaian sama ada rakyat malaysia kaya atau miskin.Kerajaan boleh berfikir dengan baik dan tepat.Tujuan saya memberi pandangan saya kepada anda semua satu malaysia untuk memberi kebaikan bersama,saya juga berharap agar kerajaan malaysia dapat memberi kerjasama dari rakyat satu malaysia.Kerajaan Malaysia harus menerima cadangan rakyat kepada kerajaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin