Jumaat, 15 April 2011

MEMOHON MAAF KEPADA RAKYAT PATTANI DI SEBABKAN RAJA SIAM MERAMPAS PATTANI PADA 1782 MASIHI.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai bekas keturunan raja thai pada zaman pemerintahan king chulalongkorn meminta maaf kepada rakyat pattani di atas perbuatan kerajaan siam pada ketika itu.Saya selaku bekas adik-beradik raja siam memohon maaf di atas perbuatan keturunan saya.Saya berharap kepada rakyat pattani jangan berdendam jika boleh kita bersatu seperti di malaysia.Biarlah kita duduk aman dan damai semoga berbahagia di masa akan datang.Saya juga minta maaf kepada semua penduduk pattani,yala,songkhla,phattlalung,satun dan lain-lain tempat lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin