Isnin, 18 April 2011

MEMBERI KELONGGARAN UNDANG-UNDANG UNTUK PENIAGA YANG JUAL VCD,DVD DAN LAIN-LAIN LAGI.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai malaysia ingin memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya dapat memberi satu kelonggaran undang-undang membeli VCD atau DVD dan sebagainya.Jadi saya memberi pendapat saya kepada kerajaan malaysia supaya kerajaan buat sesuatu untuk mengurangkan cetak rompak.Jika kerajaan merampas VCD dan DVD cetak rompak bagaimana rakyat membeli CD dengan harga yang berpatutan,sekiranya pelanggan hendak membeliVCD,DVD atauCD cetak rompak berbanding dengan yang tulen kerana ia terlalu mahal berbanding dengan CD cetak rompak harga yang murah dan berpatutan.Bagi pandangan saya kerajaan tidak ada hak untuk merampas CD,DVD,VCD cetak rompak kerana pelanggan lebih suka membeli CD yang murah dan berbaloi berbanding dengan CD yang mahal dan tidak boleh diskaun jika original.Bagi saya,saya lebih suka beli cetak rompak berbanding dengan CD yang mahal.Saya tidak memasuk mana-mana pihak tujuan saya buat ini adalah untuk kebaikan satu malaysia dan boleh menerima pendapat bersama-sama.Saya sebagai rakyat malaysia berharap kepada kerajaan supaya tidak merampas VCD,DVD dan CD cetak rompak kerajaan harus membuat sesuatu supaya VCD,DVD dan CD tidak membuat cetak rompak oleh itu kerajaan mengambil perhatian mengenai cetak rompak.Saya bercadangkan kepada kerajaan malaysia dapat memberi satu keprihatinan kepada rakyat satu malaysia untuk membeli CD,DVD dan VCD dengan harga berpatutan.Kerajaan harus mengambil serious mengenai perkara ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin