Isnin, 11 April 2011

TIP-TIP UNTUK LULUS DALAM UJIAN UNDANG-UNDANG JPJ.

Selepas se-seorang calon tamat menghadiri Kursus K.P.P (5 Jam), kebanyakan mereka akan menghadiri ujian komputer. Walaupun ramai akan mendapati tiada apa-apa kerumitan menghadapi ujian ini, tetapi ada segelintir orang yang mendapati ada sedikit masalah bagi melulus peperiksaaan ini. Disini, saya akan beri satu-dua tunjuk ajar kepada calon bagi membantu anda semua. Ujian lulus ialah 42 markah. Ada yang gagal ujian hanya dengan 1 atau 2 markah. Oleh kerana ini, mereka harus menduduki ujian ini dua atau tiga kali. Tujuan saya menulik karangan ini adalah untuk memberi tunjuk-ajar atau “tips” bagi menolong anda lulus ujian dengan mudah sekali. Oleh kerana sudah terkecimpung lama dalam bidang ini, adalah kepercayaan bahawa saya berpengalaman untuk membantu anda mengatasi ini. Kertas ujian dibahagi 3 bahagian. Bahagian A (Tanda-tanda) mempunyai 15 Soalan. Sebenarnya bahagian ini yang termudah sekali. Jadi cubalah memcapai kesemuanya Betul dalam bahagian ini. Jangan buat satu salahpun di peringkat ini. Bahagian B (mengenai Panduan Berhemat) atau “Prevention Of Accidents” mengandungi 25 Soalan. Soalan-soalan sini memang panjang dan susah sedikit. Meskipun demikian belajar bersungguh-sugguh bahagian ini untuk melakukan 3-4 kesalahan saja. Jangan lupa, jangan buat lebih daripada 3-4 kesilapan dalam bahagian ini. Kini, sampailah kita ke Bahagian C (topik-topik sini antaranya Akta Pengangkutan Jalan dan Sistem Demerit). Sebenarnya kebanyakan calon kurang endahkan bahagian ini. Ini kesalahan besar mereka. Mencapai markah tinggi dalam Bahagian C penting. Tiada dinafikan, bahagian ini susah. Oleh itu, anda Boleh buat 2 atau 3 kesalahan. Tidak boleh lebih! Sebagai rumusan, memandangkan anda Tidak buat satu salahpun dalam Bahagian A, hanya 2 atau 3 kesalahan dalam Bahagian B, dan di Bahagian C anda cuma buat 2-3 kesalahan, maka dengan membuat hanya 7 kesalahan saja, and akan akhirnya mencapai 42 atau 43 markah. Yang diperlu untuk LULUS peperiksaan ini. Cubalah nasihat-nasihat saya. Sebelum menduduki ujian ini, pastikan anda kompetent dalam pengurusan komputer. Carilah bantuan instuctor institut tertentu. Diharap tip-tip saya ini dapat membantu anda berjaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin