Jumaat, 18 Oktober 2013

MENAIKKAN TARAF LALUAN KHAS UNTUK KENDERAAN BERAT SAHAJA DI LEBUHRAYA ATAU JALAN RAYA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan kepada kerajaan malaysia supaya adakan laluan khas untuk kenderaan berat seperti treller,lori tanah,bas,lori simen,lori kontena dan lain-lain kenderaan berat,di sebabkan kerap berlakunya kemalangan jalan raya tidak kira di mana sama ada di lebuh raya atau di jalan raya.Bagi pandangan saya sepatutnya kerajaan malaysia menyediakan laluan khas untuk kederaan berat sahaja.Sekiranya ada laluan khas sekurang-kurangnya kenderaan berat boleh melalui laluan yang di tetapkan oleh kerajaan malaysia.Apa yang kita lihat sekarang kebanyakan berlaku kemalangan jalanraya saban tahun.Justeru itu kerajaan malaysia perlu menandatangani masalah kemalangan jalanraya dan kurang kemalangan jalanraya ataupun di lebuhraya sekiranya ada laluan khas untuk kenderaan berat sahaja seperti mobile crane,lori tanah,lori simen,treller,lori kontena,lori tanah dan lain-lain kenderaan berat.Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai berharap agar kerajaan malaysia dapat menaikan taraf laluan khas untuk kenderaan berat sahaja tidak kira sama ada di lebuh raya atau pun jalan raya.Kerajaan malaysia perlu mengambil berat mengenai risiko keselamatan pengguna lebuhraya yang tidak berdosa mati.Sepatutnya kerajaan malaysia menyediakan laluan khas untuk kenderaan berat yang melalui lebuhraya dan jalanraya.Bagi saya semakin tahun bertambah kenderaan bukan semakin kurang semakin bertambah lagi jadi kerajaan malaysia perlu menaikan taraf laluan khas untuk kenderaan berat bagi mengatasi masalah kemalangan jalan raya yang kerap berlaku di negara malaysia,kerajaan malaysia perlu mengingat pengguna lebuhraya dan mengambil berat masalah keselamatan pengguna lebuhraya utara selatan,butterworth kulim expressway dan lain-lain lebuhraya yang berada di seluruh malaysia.Apa yang kita lihat sekarang kebanyakan berlaku kemalangan ngeri tidak kira berlaku di mana pun sama ada di lebuhraya atau jalan raya,Sekiranya kerajaan malaysia membina laluan khas untuk kenderaan berat sekurang-kurangnya dapat mengatasi masalah kemalangan jalanraya yang berlaku pada setiap tahun perayaan.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat menaikan taraf laluan khas untuk kenderaan berat sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin