Isnin, 12 Mei 2014

CARA MENGGUNAKAN METER SATELLITE TV.

Cara Menggunakan SATELLITE FINDER ANALOG untuk Tracking Signal Satelit
SATELLITE FINDER adalah sebuah alat bantu (tool) untuk mencari signal satelit yang di terima dari pantulan signal Dish / Parabola yang masuk ke LNB, baik itu LNB C Band, LNB KU Band dan LNB S Band sehingga memudahkan kita untuk tracking Signal Satelit tanpa menggunakan TV Monitor.
Kebetulan ada SATELLITE FINDER ANALOG di kasih hadiah oleh teman yang kerja di KSA (Kingdom of Saudi Arabia) 2 tahun lalu dan kebetulan beliau sudah punya Satelit Finder yang baru. Saya sendiri jarang memakai satelit finder analog ini kecuali lokasi parabola atau dish pay tv agak sulit lokasi pemasangan nya, saya lebih puas kalau tracking langsung lihat signal di layar monitor yang kebetulan menggunakan netbook 10″ dengan receiver murah meriah sejak 2009 yah seumur blog inilah … :lol: :lol:
Satelit Finder Manual Analog
Satelit Finder Manual Analog
Cara menggunakan Satellite Finder Analog ini sangat mudah :
  • Pasang kabel dari Receiver atau Baterai dengan tegangan 15 volt sebagai power untuk LNB dan Satelit Finder

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin