Rabu, 14 Mei 2014

RAHSIA SYAITAN.



Dalam kitab Nasoihul Ibad, karangan Imam Ibnu Hajar Al Asqalani. 
Beliau ada menyatakan bahawa Saidina Umar Ibnu Khattab r.a. berkata:

"Sesungguhnya anak dan cucu syaitan ada sembilan keturunan".

Atau dengan erti kata yang lain, syaitan mempunyai sembilan menteri kabinet khas. Melalui menteri-menteri kabinet ini, syaitan merancang, menyusun pelan tindakan untuk merosak serta menyesatkan manusia. Mereka ialah:

1) Syaitan Zalitun

Syaitan Zalitun, tugasnya ialah menggoda, menghasut serta menipu -daya orang yang berada di pasar-pasar, di pusat-pusat membeli belah. Zalitun akan cuba menipu-daya agar manusia melakukan kejahatan dalam jual-beli.

2) Syaitan A'wan

Syaitan A'wan ialah syaitan yang suka menipu-daya serta memujuk rayu para pemimpin, seperti raja-raja dan seumpamanya.

3) Syaitan Haffat

Syaitan Haffat pula ialah syaitan yang mendorong manusia agar suka meminum arak serta apa-apa yang memabukkan.

4) Syaitan Murrah

Syaitan murrah ialah syaitan yang cuba merosakkan manusia melalui hiburan. Seperti menggoda manusia agar sukakan muzik yang melampau serta menghayalkan.

5) Syaitan Masuth

Syaitan Masuth ialah syaitan yang cuba merosakkan manusia melalui kejahatan lidah. Seperti mencetuskan fitnah, berita bohong, berita palsu dan seumpamanya.

6) Syaitan Laqqus

Syaitan Laqqus ialah syaitan yang cuba merosakkan manusia dengan cara menggoda agar meninggalkan agama islam. Laqqus akan menghasut manusia agar mensyirikkan Allah S.W.T.

Laqqus akan menghasut manusia agar menganut agama Majusi, Yahudi dan seumpamanya. Yang penting Laqqus akan berusaha untuk menyimpangkan manusia dari jalan kebenaran.

7) Syaitan Watsin

Syaitan Watsin ialah syaitan yang akan mengganggu, merosakkan bayi dan anak-anak.

8) Syaitan Dasim

Syaitan Dasim ialah syaitan yang sungguh disayangi oleh Iblis. 
Dasim akan merosakkan manusia dengan cara memecah-belahkan rumah tangga. Dasimlah yang akan menggoda serta menghasut si suami agar berlaku jahat pada isteri dan akhirnya melafas cerai. Dasimlah yang akan menggoda serta menghasut si isteri agar derhaka pada suami dan mencari jalan untuk minta di cerai.

9) Syaitan Walhan

Syaitan Walhan pula ialah syaitan yang akan mengganggu serta merosakkan manusia dengan cara mengacau manusia yang sedang melakukan ibadah. Sama ada mengacau ketika wuduk, solat dan seumpamanya.

Selain itu, Ada satu lagi syaitan iaitu syaitan bernama Abyah. 
Dia ini akan datang kepada ahli ibadah, para wali dan para alim ulama lalu berusaha untuk menyesatkan mereka. Bermakna bila besar serban si ahli ibadah, maka lagilah besar pangkat si syaitan yang akan datang menyesatkannya.

Hebat dan memang hebat sungguh bentuk kerja syaitan, kerana mereka mempunyai kabinet menteri yang tersusun rapi. Bagi mereka, yang penting manusia mesti dirosakkan, di sesatkan, di dorongkan kepada kejahatan. Agar di akhirat nanti manusia yang ramai akan sama-sama di humban ke dalam api neraka.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin