Sabtu, 31 Mei 2014

MALAYSIA PATUT DI TURUNKAN BALA MUSIBAH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA CELAKA HARAM JADAH DAN MUSIBAT.

Saya sebagai hamba allah yang mulia sama taraf dengan nabi,wali,keramat saya berdoa kepada allah swt supaya negara malaysia di terima musibah sepertimana negara-negara lain iaitu jepun,sri langka,indonesia dan lain-lain negara lagi.Saya bersyukur kepada allah swt kerana memberi bala musibah di malaysia terutamanya kepada umat-umat islam yang tidak sedarkan diri gila pangkat dan kuasa.Saya lebih suka sekiranya negara malaysia di terima musibah seperti negara-negara lain,Kita lihat negara-negara yang pernah di turunkan bencana mereka telah menghadapi satu cabaran untuk rakyat negara mereka,begitu juga EI-Nino yang akan datang pada bulan depan sama ada panas atau sejuk biarlah kita semua dapat merasa.Pada pendapat saya sepatutnya allah swt di turunkan bala negara malaysia celaka,haram jadah,musibat,barua kerajaan malaysia telah menyeksakan rakyat dengan adanya cukai yang tinggi,harga barang mahal,minyak dan lain-lain lagi.Kita lihat pembesar-pembesar mereka tidak mempunyai sebarang masalah malah kita sebagai rakyat biasa dengan pelbagai masalah apa yang saya lihat kerajaan malaysia sekarang memang tidak mempunyai fikiran yang baik kepada rakyat malaysia hanya penting diri-sendiri sahaja.Sebagai contoh anak-anak pembesar di beri keistimewaan samalah dengan raja sultan.Jika rakyat melakukan kesalahan di hukum pada hal anak raja dan menteri tidak di hukum,samalah juga dengan parabola tvro di beri keutamaan kepada raja,menteri,hotel dan kedutaan asing,sekiranya rakyat biasa tidak boleh di pasang.Bagi saya negara malaysia patut di hapuskan sistem beraja seperti mana negara-negara lain iaitu indonesia,laos,vietnam,singapore,myanmar dan lain-lain negara lagi yang masih menggunakan republik.Saya suka sekiranya negara malaysia menjadi sebuah negara republik sepertimana negara-negara lain.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakkan semua di beri keutamaan kepada vip sahaja malah rakyat tidak di hiraukan.Kita sebagai manusia yang berfikiran waras ada maruah dan perasaan dalam sesuatu kehidupan kita merasa,Setiap manusia ada perasaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin