Isnin, 10 Oktober 2011

CARA PEMASANGAN LNB KE ASTRO DENGAN BETUL DAN TEPAT.

Secara umumnya untuk membolehkan dreambox anda berfungsi dengan baik beberapa perkara seperti dalam gambar di atas perlulah disediakan serta disiapkan. Gambar di atas menunjukan dengan jelas bagaimana anda perlu menyiapkan peralatan selepas anda membeli set dreambox.
Apa yang perlu anda ada :
1. Dreambox set
2. Satellite dish c-band lnb/ku-band lnb sekurang-kurangnya satu set (perlukan 2 set atau lebih untuk
berlainan satelit.  i.e:measat/thaicom/telkomvision
3. Internet – Modem/router (Streamyx/P1/Broadband)
4. Langganan Server C-Line
5. DiseqC jika ingin memasang lebih daripada satellite dish
Kebiasaannya pihak kami telah pun membuat setting pada dreambox yang anda beli. Maka anda tidak perlu risaukan perkara ini. Jika anda hanya ini membuat pemyambungan pada dish tv berbayar sedia ada. Anda cuma perlu sambungkan segala kabel  daripada satellite dish, LAN cable daripada router, power supply, dan AV cable kepada set dreambox ini, kemudian anda terus boleh melihat siaran tv yang baru.
Walaubagaimanapun jika anda ingin memasang satellite dish tambahan untuk menerima signal daripada satellite yagn lain (contohnya Thaicom5 Ku-Band) anda perlulah memasang sebuah lagi satellite dish daripada jenis ku-band lnb (dish astro) dan ianya perlulah dilaraskan ke arah satellite Thaicom5. Kerja-kerja melaraskan satellite dish ini sebenarnya tidaklah susah mana, kerana pihak kami akan memberikan satu software yang perlu dipasang pada laktop anda. Software ini membolehkan anda mencari signal daripada stellite Thaicom5 dengan mudah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin