Isnin, 31 Oktober 2011

PANDUAN KESELAMATAN KEBAKARAN SEMASA CUTI PERAYAAN.

Seminggu sebelum bercuti, kita hendaklah membuat perancangan keselamatanawal bagi memastikan rumah dan hartabenda yang akan kitatinggalkan berada dalam selamat. Perancangan keselamatan yang bijak akan membolehkan kita menghabiskan cuti kita dengan lebih selesa dan tenteram. Selain itu, kita dapat memastikan tiada bencana akan berlaku kerana kelalaian kita.

Kita bertanggungjawab terhadap keselamatan rumah dan harta benda yang kita tinggalkan semasa bercuti. Harta benda yang ditinggalkan dalam keadaan yang tidak selamat boleh mendatangkan kerugian dan bahaya kepada kita dan jiran-jiran yang berdekatan. Contohnya kita hendaklah memastikan semua peralatan elektrik seperti ketuhar ditutup suisnya dan plugnya dicabut sebelum kita meninggalkan rumah. Ini akan dapat mengelakkan kemungkinan berlakunya kejadian yang boleh mendatangkan bahaya kebakaran. Selain itu, kita juga hendaklah memastikan semua barangan elektrik yang berada diluar persekitaran rumah berada dalam keadaan tertutup suis dan plugnya ditanggalkan untuk mengelakan sebarang bahaya kebakaran.
Penyediaan senarai semakan dapat membantu kita memastikan keselamatan kediaman dan harta benda.
Berikut adalah contoh senarai semakan peralatan elektrik dan bahan lain yang boleh mendatangkan bahaya kebakaran yang terdaapt di dalam dan di persekitaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin