Isnin, 17 Oktober 2011

MEMANSUHKAN PENGAMBILAN PEKERJA ASING KE MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia ingin membentangkan kepada kerajaan malaysia supaya memansuhkan pengambilan pekerja asing ke malaysia di sebabkan rakyat malaysia kekurangan dari segi faktor pekerjaan.Bagi pandangan saya sepatutnya kerajaan malaysia harus memikir masa depan rakyat bukan warganegara asing yang kita pentingkan.Sebenarnya kerajaan malaysia hanya mahu menguntungkan dari segi sumber ekonomi.Apa yang kita lihat sekarang kebanyakkan rakyat malaysia tidak dapat berkerja kerana mengambil pekerja asing ke malaysia sebagai contoh warga negara china datang ke malaysia untuk belajar dengan menggunakan visa pelajar tapi dari sebalik tu mereka menggunakan pas sosial yang menjadi GRO dan pelacur.Bagi pandangan saya sepatutnya Datuk S.Subramaniam Sumber Manusia mahu menegaskan bahawasanya malaysia tidak mahu menerima pekerja asing ke malaysia,Sepatutnya kerajaan malaysia membatalkan pengambilan perkerja asing ke malaysia.Bagi pandangan saya kebanyakkan syarikat swasta mengambil pekerja asing dengan menggunakan visa secara yang sah.ada sesetengah tidak ada visa datang berkerja di malaysia.Sepatutnya kerajaan malaysia harus memikir masa depan rakyat malaysia bukan warganegara asing.Kerajaan Malaysia memperketatkan lagi undang-undang pengambilan perkerja asing ke Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin