Sabtu, 15 Oktober 2011

TANDA-TANDA KIAMAT


Tanda-tanda Akhir Zaman Di Mekkah.


بسم الله الرحمن الرحيم
Assalammu’alaikum Warakhmatullahi Wabarakaatukh para pembaca rediesh yang budiman.
Musleemah says: Segala puji hanya bagi ALLAH Subhanahu Wa Ta’ala. Semoga kita semua senantiasa berada dalam redha-NYA jua. Selawat dan salam ke atas para junjungan kami, Nabi Muhammad Sallallahu Alayhi wa Sallam. Semoga kerinduan kita terhadapnya akan terus membara dan tidak akan pernah terpadam. Insya-ALLAH.
Umat manusia yang masih diberikan kehidupan untuk melalui liku-liku percubaan dan ujian dari-NYA seringkali terpedaya oleh dunia semata-mata. Masing-masing saling berlawan untuk mendapatkan perhatian yang luar biasa dan istimewa oleh seluruh negara. Mereka lebih berani melakukan sesuatu yang telah pun menunjukkan tanda-tanda akhir zaman, yakni sebuah tanda-tanda yang akan membawa kita pada peringatan hari kiamat! Nauzhubillahi Minzhaliq. Saling mengejar kekayaan, kedudukan, kemewahan, kegembiraan dan segala macam perhiasan dunia yang mereka inginkan dalam hidup. Sehinggakan mereka sanggup menggadaikan identiti sebagai seorang Musleem. Apa maksud saya dengan berkatakan sedemikian? Ya! Benar! Mereka semakin hari semakin berlumba-lumba membina bangunan-bangunan yang ibarat bisa mencakar langit! Cukup bahaya! Apa entah lagi ia sekarang dalam process pembinaan bangunan tinggi di tempat para hamba-hamba-NYA menunaikan Haji dan Umrah. Di tempat orang bersujud dan menitiskan titisan air-mata mutiara kepada Sang Penakluk Jiwa, Ya RABB!
Di mana manusia berduyun-duyun berkumpul bersama tidak kira pangkat, usia, keturunan dan bangsa untuk mendapatkan keampunan dan keredhaan dari-NYA. Di tempat itulah para hamba-hamba-NYA sedang sibuk melunaskan kewajipan rukun Islam yang ke-5. Namun, apakah di masa akan datang para hamba-hamba-NYA bisa lagi mengundang rasa khusyu’ dalam melakukan ibadah mereka sewaktu berada di Mekkah nanti? Bagaimana dengan mereka yang memiliki iman yang semakin menipis? Lalu mereka mengambil keputusan untuk menjejakkan kaki ke Baitullah untuk memohon keampunan setelah insaf? Apakah mereka bisa kuat? Mudah-mudahan sahaja. Itulah doa kami agar ALLAH senantiasa dekat dengan kita semua walaupun tanda-tanda pada hari kiamat itu semakin hari semakin kelihatan jelas pada mata kasar kita ini. Wallahu ‘alam bisowob.
Sedikit perkongsian tentang Projek Mega Mekkah yang ingin saya pamerkan di bawa ini:
pmm001
pmm002

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin