Isnin, 10 Oktober 2011

CARA PEMASANGAN LNB KE PIRING ASTRO.

LNB s band digunakan untuk mengesan satelite SES 7 iaitu siaran indovision dr Indonesia s band sukar diperolehi kerana pengunaan nya amat sedikit  berbanding LNB lain.di Indonesia pengunaan s band sangat meluas bg kita dimalaysia penggunaan sband digunakan semasa menonton  siaran Indonesia sahaja namun begitu penggunaan solid dish atau mesh dish sangat sesuai dugunakan .salah satu akltenatif lain bg mengesan signal  ses7 ialah dengan menggunakan dish astro lama atau dish astro beyond ramai rakan-rakan  atau peminat satelite di Malaysia menggunakan altenatif ini lihat ganbar dibawah sebagai rujukan…

KAEDAH MENGGUNAKAN MESH DISH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin