Sabtu, 20 Julai 2013

BANGA CINA MEMANG KURANG AJAR DAN BIADAP

Memang bahlol gila babi punya chinabeng!!!

Nak halau Melayu balik ke Sumatera???

Dia tahu ke tidak, Sumatera kalau bukan kerana kelicikan Sukarno, merupakan sebahagian daripada Tanah Melayu? Berabad-abad lamanya Sumatera adalah pendua kepada Semenanjung Tanah Melayu. Berabad-abad lamanya, penduduk Sumatera berulang-alik dari pulau Sumatera ke Semenanjung Tanah Melayu sepertimana orang Cina berulang-alik dari Taiwan ke Tanah Besar Tong San.

Nak halau Melayu balik ke Sumatera???

Apa punya bahalol cinabeng sekor nih...

Indonesia, Malaysia, Brunei, Thailand dan Filipina adalah Tanah Melayu. Yang membezakan adalah bahasa dan agama. Yang memisahkan negara-negara ini hanyalah sempadan geografi yang diwujudkan oleh Belanda dan Inggeris, Perancis dan Amerika Syarikat.

Nak halau Melayu balik ke kawasan Melayu???

Apa ke benak Cinabeng sekor nih???

Suka sangat Tanah Melayu jadi macam Singapura yang dipenuhi dan dijajah sepenuhnya oleh Cinabeng???

Hati perut pedal chinabeng memang patut diajar. Datang merempat, ikut kongsi, berhutang, bahkan sanggup melacurkan diri untuk duduk dan tinggal di negara ini, sekarang, bila telah diberikan peluang oleh Melayu-Bumiputera, nak berlagak macam tuan besar???

Walaupun bukan kesemua Cina seperti cinabeng yang perut pedalnya sangat busuk seperti penama di atas, tetapi kalau tidak diajar, tidak disukat, tidak diukur dari sekarang, lama-kelamaan mereka semakin akan besar kepala.

Sebagai keturunan Cina Bukit atau Cina Kampung seperti gelaran puak kiasu ini, penulis malu dengan puak-puak yang tidak pernah menghargai kesenangan yang mereka miliki di negara ini. Mereka mungkin tidak akan bernasib baik sekiranya nenek moyang mereka lari ke Australia atau New Zealand, bahkan ke Amerika Syarikat sekalipun!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin