Selasa, 23 Julai 2013

PENDIDIKAN SEKS KEPADA GOLONGAN REMAJA


Isu berkaitan dengan pendidikan seks sudah hangat diperkatakan dikalangan warga pendidik dan juga semua lapisan masyarakat. Kerajaan pula sedang bergiat mengusahakan supaya pendidikan seks dapat menembusi alam persekolahan untuk dijadikan satu mata pelajaran yang wajib di sekolah. Persoalannya adakah usaha itu relevan untuk diajdikan subjek di sekolah dan sudah kah diambil kira pandangan Islam berkaitan dengan isu ini????...



Pandangan peribadi saya adalah dengan membantah pendidikan seks itu diajarkan di peringkat sekolah. Ini adalah kerana seks adalah fitrah dan naluri manusia yang telah diciptakan oleh Tuhan. Gejala sosial dikalangan remaja Islam juga sudah semakin parah sehinggakan kanak-kanak sesusia 6 tahun sudah pandai berzina. Jadi apabila diajarkan pula di Sekolah lagi rancak mereka berzina. Seperti ibarat mengajar pencuri menjadi pencuri yang professional dan mengajarnya mencuri dengan betul.

Dalan Islam sendiri juga telah diajar berkaitan pendidikan seks sejak kecil lagi iaitu dengan menyuruh ibu bapa mengasingkan tempat tidur anak-anak apabila sudah berusia 7 tahun. Islam juga menyuruh wanita-wanita menutup aurat dan hanya menampakkan muka dan telapak tangan. Islam juga mengajar lelaki menjaga pandangan dan mengawal nafsu apabila berhadapan dengan wabita yang bukan muhrim.

Oleh itu, mengapakah kita cuba membuat sesuatu yang bertentangan dengan Al-Quran sedangkan Ia diturunkan untuk menjadi panduan Manusia. Mengajar budak-budak sekolah menggunakan kondom dan membeli pil perancang kehamilan adalah satu yang tidak relevan dan patut difikir dan dikaji semula. Janganlah diikut kaedah orang kafir sedangkan Islam telah memberikan penyelesaian yang terbaik untuk setiap masalah kehidupan Manusia.

Bagi yang berfikiran sekular dan menganggap agama itu hanya menyembah Allah semata-mata akan berfikir pendidikan seks sesuai di ajarkan di sekolah tetapi yang berfikiran Islamic dan Al-Quran jadi panduan hidupnya pasti berfikiran sebaliknya. Itulah Islam mengajar kita memilih pemimpin berdasarkan Ilmunya dan taatnya dia kepad Allah bukan berdasarkan pengaruhnya dan betapa banyak duitnya.
Semoga Mata Pelajaran Seks tidak diajarkan di sekolah jikala tidak runtuh la kredibiliti Institusi Pendidikan di Malaysia ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin