Selasa, 2 Disember 2014

BOMBA BANTUAN PERLU DI BERI SERAP MASUK KE DALAM JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT MALAYSIA SEPERTIMANA ASKAR WATANIAH.

Saya memberi cadangan kepada jabatan bomba dan penyelamat supaya bomba bantuan dapat memberi peluang kepada anak-anak muda yang tidak mempunyai pekerjaan yang tetap dengan adanya di beri elaun dan insuran nyawa sahaja.Bagi pandangan saya sepatutnya bomba bantuan perlu di serap ke dalam jabatan bomba dan penyelamat malaysia sepertimana askar wataniah boleh di serap ke dalam angkatan tentera malaysia.Pada pendapat saya sepatutnya kerajaan malaysia patut ikut contoh askar wataniah boleh di serap ke angkatan tentera malaysia walaupun umur lebih tapi boleh menyertai askar wataniah samalah dengan bomba bantuan walaupun umur lebih di beri serap ke dalam jabatan bomba dan peyelamat di beri elaun dan insuran nyawa sahaja,Sekiranya bomba bantuan di beri gaji sama dengan jabatan bomba dan penyelamat lebih ramai lagi anak-anak muda menyertai bomba bantuan dan di beri serap ke dalam jabatan bomba dan penyelamat malaysia.Walaupun askar wataniah adalah satu badan sukarela tapi boleh di serap ke dalam ATM dengan adanya kedatangan,dispilin,latihan kawad dan sebagainya melalui pegawai berkenaan yang boleh menentukan sama ada berkelakuan baik dan dispilin boleh di serap masuk ke dalam jabatan bomba dan penyelamat malaysia.Apa yang saya cadangkan kepada pihak jabatan bomba dan penyelamat adalah kebaikan bersama untuk anak-anak muda seperti saya yang berminat dengan bomba bantuan.Pada pendapat saya sepatutnya bomba bantuan perlu di buka tawaran kepada semua cawangan bomba di seluruh malaysia tidak kira sama ada sabah,sarawak dan labuan.Apa yang saya lihat di negeri kedah bomba bantuan baling sahaja untuk pengambilan bomba bantuan manakala daerah lain belum di buka tawaran lagi sebagai contoh gurun,kulim,sungai petani,alor setar,jalan raja,bukit kayu hitam dan lain-lain daerah lagi perlu di buka tawaran kepada semua daerah di setiap negeri masing-masing.Walaupun saya sebagai seorang cucu kepada mantan penguasa bomba kedah/perlis adalah untuk kebaikan bersama demi menaikan nama baik bomba malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin