Ahad, 14 Disember 2014

BOMBA BANTUAN PERLU DI BERI SERAP SEPERTIMANA ASKAR WATANIAH.

Saya memberi cadangan kepada kerajaan malaysia supaya bomba bantuan perlu di serapkan sepertimana askar wataniah di sebabkan bomba bantuan perlu mengambil orang yang semakin ramai jadi bomba bantuan perlu menggunakan lebih ramai bilangan anggota bomba bantuan terutamanya anak-anak muda yang berumur 25 tahun ke atas boleh di serapkan masuk ke dalam jabatan bomba dan penyelamat malaysia sepertimana askar wataniah.Saya sebagai seorang cucu kepada mantan penguasa bomba kedah/perlis memberi cadangan saya kepada pihak jabatan bomba dan penyelamat malaysia supaya anak-anak muda yang akan datang mereka boleh masuk dalam bomba bantuan walaupun keputusan peperiksaan tidak memuaskan jadi inilah peluang anak-anak muda yang tidak mempunyai kelulusan yang baik mereka boleh menyertai bomba bantuan sepertimana askar wataniah walaupun sukarela tapi ia boleh di serapkan kedalam jabatan bomba dan penyelamat malaysia.Apa yang saya berikan cadangan kepada kerajaan malaysia adalah untuk kebaikan kepada anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan yang tetap mereka juga boleh menyertai anggota bomba bantuan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin