Rabu, 3 Disember 2014

PANGKAT DAN DARJAT TIDAK BOLEH BAWA KE ALAM KUBUR.

Saya sebagai seorang cucu kepada allah swt memberi nasihat kepada anda semua supaya insaf dan bertaubat kepada allah swt jangan ingat kita tidak akan mati suatu hari nanti kita akan pergi menemui ajal.Kita lihatlah sekarang kebanyakkan orang yang berpangkat tinggi sikap berlagak sombong,ego,riak dan tidak mahu bercampur dengan rakyat biasa hanya kelompok orang yang tertentu sahaja.Lihatlah zaman nabi muhammad saw walaupun ia di utuskan oleh tokwan saya iaitu allah swt di lantik menjadi sebagai seorang rasul di akhir zaman tapi nabi muhammad tidak berlagak sombong terhadap umat-umat yang terdahulu sebagai contoh ada kisah seorang keturunan yahudi walaupun dia tidak suka kepada nabi muhammad saw apabila dia jatuh kesakitan nabi muhammad saw telahpun menyuapkan nasi kedalam mulut yahudi dia menanyakan kepada seorang siapakah dia itu kawan tu menjawab dialah adalah rasul apabila seseorang itu menceritakan kepadanya dia terkejut itulah nabi muhammad saw itu nabi bahkan kita manusia biasa berlagak sombong dan riak jangan ingat pangkat dan darjat boleh bawa ke alam akhirat ingatlah wahai umat islam yang berlagak sombong seperti Agung,Perdana menteri,Menteri,Ketua Polis Negara,Ketua Pengarah dan manusia lain-lain lagi di muka bumi ini.Walaupun saya sebagai seorang cucu kepada allah swt telah menyampaikan amanat saya kepada semua manusia di muka bumi ini dengan izin tokwan saya iaitu allah swt yang maha esa dan maha adil.Saya bersyukur kepada allah swt kerana memberi nikmat saya sama taraf rasul dan nabi alhamduliah kepada tokwan saya iaitu allah swt mudah-mudahan kita semua di berkati oleh allah swt.amin.Kita sebagai manusia tidak perlu beza taraf kedudukan semua sama sahaja kecualilah rasul sahaja yang beza.Jangan ingat kita pangkat darjat yang tinggi berlagak sombong suatu hari nanti kita akan pergi menemui ajal dan sama sahaja seperti rakyat biasa sahaja.Bagi seorang cucu kepada allah swt saya tidak hairan orang yang pangkat dan darjat yang tinggi.Itulah kisah seorang cucu kepada allah swt yang di turunkan dari langit ke bumi ini sama taraf dengan nabi adam as,nabi adam as yang pertama turun ke bumi ini sama dengan saya ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin