Rabu, 6 Julai 2011

DEMOSTRASI JALANAN BIARLAH ADA YANG LOGIK.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi sokongan kepada kumpulan baju kuning iaitu bersih,tapi biarlah yang logik dan masuk di akal.ini tidak berkenaan dengan ketua pembangkang serta memperhidupkan pejuang komunis pada hal negara malaysia sudah merdeka serta komunis pun sudah letak senjata bersama rundingan Almarhum tunku abd rahman dengan cheng peng di baling.Bagi saya penyokong bersih tidak perlu menjujung ketua pembangkang seperti di ibaratkan maha firaun.Bagi pandangan saya demostrasi jalanan biarlah benda yang boleh di masuk akal dan boleh di fahami oleh penyokong.Saya pun berasa hairan kenapa rakyat malaysia suka mendewa-dewakan ketua pembangkang seperti tuhan cuba penyokong bersih membuat demotrasi berkenaan harga barang yang melonjak tinggi,minyak,gula,lampu motor dan lain-lain lagi berkenaan dengan isu rakyat untuk mengemukakan kepada kerajaan.Saya memang setuju sekiranya ada demotrasi jalanan tapi biar cara jalan yang betul.Bagi pandangan saya sepatutnya kumpulan baju kuning bersih harus menyuarakan kepada kerajaan malaysia supaya dapat memansuhkan penggunaan lampu motor di hadapan,supaya barang dapat di kurangkan harga ini tidak berkenaan dengan kes ketua pembangkang maha firaun serta memperhidupkan komunis semua ini adalah gila.Saya memang sokong sekiranya pihak penyokong baju kuning membuat demostrasi berkenaan bersangkutan dengan rakyat tidak bersangkut dengan ketua pembangkang serta komunis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin