Ahad, 10 Julai 2011

MEMBANTAH PERBUATAN AMBIAGA YANG BIADAP DAN KURANG AJAR SERTA TIDAK MENGHORMATI RAJA .

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai tidak setuju di atas perbuatan ambiaga yang biadap kerana tidak mengikut perintah Yang Di Pertuan Agong Seri Paduka Baginda.Bagi saya ambiaga adalah seorang peguam bela sepatutnya ia boleh faham serta mengetahui undang-undang negara,itulah bagi pandangan saya, belajar tinggi-tinggi pun buat apa otak tidak boleh berfikir seperti ambiaga.Para peniaga pun semua tutup kedai serta rugi pencarian pendapatan sumber rezeki mereka.Bagi pendapat saya pembangkang adalah gila kuasa saya tidak memasuk mana-mana pihak pun tujuan saya ialah untuk memberi kebaikan bersama.Bagi saya sekiranya hendak buat demostrasi biarlah yang boleh di terima oleh rakyat.Saya pun memang sokong tapi cara perbuatan mereka melakukan boleh menyebabkan konvestrasi satu perkauman dan ugama.Bagi pendapat saya demotrasi biarlah yang boleh di masuk akal,cuba kita lihat seperti negara indonesia,filipina,thailand dan lain-lain negara lagi,mereka pun buat demostrasi berkenaan dengan barang yang melonjak tinggi,minyak serta kerajaan tindas rakyat dan tidak turunkan ke padang.Di Malaysia ini ada mengenai isu ketua pembangkang,menghidupkan komunis serta memperjuang islam iaitu pas.Bagi saya PAS ini adalah satu permainan yang boleh membohongi rakyat,kutuk dan lain-lain lagi.Dulu Pas kata masyarakat yang bukan islam tidak boleh di sertai sekarang Pas juga sudah baik dengan parti DAP,PKR,PAS dan lain-lain parti.Bagi pandangan saya sepatutnya pas menunjuk tauladan yang baik kepada pengundi-pengundi.Bagi saya ambiaga lucutkan taraf kewargaan negara.Nasib baik saya tidak menjadi menteri jika saya menjadi menteri lama dah saya lucutkan taraf kewargaan negara kerana tidak menghormati raja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin