Rabu, 6 Julai 2011

SELATAN THAILAND.

Thailand Selatan terkenal dengan pantai-pantainya yang sangat indah, seperti di Phuket, Krabi, Trang, dan Ko Samui di Nakhon Si Thammarat.
Daerah paling selatan Thailand berbatasan langsung dengan Malaysia, dan banyak wisatawan yang menyeberangi perbatasan dari di Butterworth menuju Hat Yai atau langsung dari KL terus ke Bangkok dengan kereta api.


Propinsi di bagian Selatan Thailand:
1) Chumpon
2) Krabi
3) Nakhon Si Tammarat
4) Narathiwat
5) Pattani
6) Phang Nga
7) Phatthalung
8) Phuket
9) Ranong
10) Satun
11) Songkhla
12) Surat Thani
13) Trang
14) Yala
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin