Ahad, 3 Julai 2011

FENOMENA PARABOLA.

Kalau di Malaysia Barat ( Semenanjung Malaysia ) ada Astro tetapi di Sarawak Popular dengan Parabola iaitu sejenis "benda" untuk detect semua siaran stesen Televisyen antarabangsa .

Parabola ini bergitu diminati daripada Astro kerana parabola hanya sekali bayar pemansangannya dan tidak seperti Astro kena bayar bulan - bulan . Parabola boleh menyiarkan lebih daripada 100 Channel . Anda aan melihat "mangkuk" parabola di sekitar perumahan malah di rumahpanjang pun ada , dahulu di Sarawak siaran TV3 atau Malaysia Stesen kurang jelas lebih - lebih lagi bila masuk dalam kawasan pendalaman .


parabola di belakang kediaman.



http://img717.imageshack.us/img717/7800/p1010039.jpg
Parabola dipasang di rumah panjang.

saya sebagai rakyat malaysia membantah pihak komunikasi merampas parabola antarabangsa kebanyakkan rakyat satu malaysia semua pasang parabola.Jadi saya sebagai rakyat malaysia menyeru supaya pihak kementerian penerangan dan komunikasi membenarkan rakyat satu malaysia menggunakan parabola antarabangsa di negara malaysia dengan secara yang sah.Rakyat malaysia juga ada hak untuk membeli parabola antarabangsa memasang di setiap sudut kediaman masing-masing.Bagi pandangan saya sepatutnya pihak kementerian penerangan dan komunikasi memberi lesen dengan secara yang sah kepada rakyat satu malaysia.Rakyat juga memilih serta mengundi kepada kerajaan.Berilah peluang kepada rakyat satu malaysia menonton siaran tv antarabangsa.Saya berharap agar Menteri Penerangan Dan Komunikasi Dato Sri Utama Rais Yatim dapat membenarkan rakyat satu malaysia menggunakan parabola antarabangsa di negara malaysia pada 2012 nanti dengan di beri lesen secara yang sah kepada rakyat satu malaysia  menggunakan parabola antarabangsa di malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin