Isnin, 7 November 2011

ADAKAN HUKUMAN YANG LEBIH BERAT BAGI PEMBUNUH DAN PENYEKSA BINATANG DI NEGARA MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia memberi cadangan saya kepada pihak kerajaan malaysia supaya memperketatkan lagi undang-undang yang membunuh binatang dengan zalim serta tidak memberi kasih sayang kepada binatang.Bagi pandangan saya manusia ini tidak mempunyai sifat kasih sayang terhadap binatang hanya nafsu sahaja membunuh binatang.Bagi pandangan saya manusia ini tergolong dari binatang yang tidak mempunyai fizikal yang mencukupi.Manusialah harus memikir dengan sebaik-baiknya akal yang di berikan oleh anugerah tuhan kepada manusia.Saya rasa bersimpati kepada nasib haiwan yang di jadikan mangsa kekejaman oleh manusia yang tidak berhati perut.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia harus membuat satu undang-undang yang baru kepada penyeksa dan pembunuh binatang serta adakan satu denda.Saya berharap agar cadangan saya ini dapat memberi satu perhatian kepada kerajaan malaysia.Bagi pandangan saya di america syarikat pembunuh binatang ada satu hukuman yang amat berat di negara malaysia tidak ada hukuman yang lebih berat lagi.Sepatutnya kerajaan malaysia harus membuat undang-undang yang baru bagi sesiapa yang membunuh dan menyeksa binatang dengan adanya satu akta perliaharaan 1960 Jika sabit kesalahan memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup dan hukuman sebatan.Bagi saya sekiranya ada undang-undang yang baru kemungkinan penyeksa dan pembunuh binatang di negara malaysia dapat di kurangkan lagi kes penyeksa binatang.Saya harap agar jabatan perdana menteri dapat menerima cadangan saya kepada kerajaan malaysia.Baru-baru ini saya terlihat siaran tv 3 yang menunjukkan binatang yang di potong kedua-dua belah kaki.Saya sebagai hamba allah berasa simpati kepada nasib haiwan yang zalim serta kakinya yang di potong oleh manusia.Manusia adalah berhati zalim serta tidak mempunyai kasih sayang terhadap haiwan.Bagi saya sepatutnya orang yang seksa binatang harus menerima balasan balik jangan di beri peluang sepatutnya mahu tangkap dan potong kedua-dua tangan apa perasaannya bagaimana perasaan binatang yang di buat olehnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin