Khamis, 10 November 2011

KERAJAAN MALAYSIA HARUS MEMBERI SIARAN RADIO KHAS KEPADA MASYARAKAT SIAM MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya mengadakan satu siaran radio khas untuk masyarakat siam di utara.Bagi saya masyarakat siam adalah anak malaysia walaupun keturunan thai.Bagi saya masyarakat siam pun ada hak menyuarakan kepada kerajaan supaya kerajaan malaysia dapat memberi hak-hak masyarakat siam terhadap BN.Saya sebagai rakyat malaysia menyeru agar pihak kerajaan malaysia dapat memberi satu siaran khas radio kepada masyarakat siam malaysia.Kerajaan tidak boleh di pinggirkan kepada masyarakat siam berbanding cina dan india.Jika hendak di bandingkan dengan cina dan india mereka adalah di bawa oleh british datang ke tanah melayu bagi masyarakat siam pula mereka datang  melalui sempadan ke tanah melayu sejak tahun 1780 masihi.Saya tidak kira mana-mana bangsa pun cuma saya memberi peringatan kepada kerajaan malaysia supaya adakan satu siaran radio siam malaysia seperti cina dan india ada siaran yang tersendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin