Jumaat, 23 Ogos 2013

ALLAH SWT MAHA BESAR DAN MAHA ADIL PENYAYANG

kata-kata al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah



“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.





Sesungguhnya fitrah manusia itu sebagai hamba harus patuh dan taat pada penciptaNya.
Merintih dah mengharap sesungguh2nya kepada Allah yang Menciptakan sekalian langit dan bumi serta segala isinya. Allahuakbar.... 



Allah Maha Besar! 



Ku memohon petunjuk padaMu ya Allah. Alhamdulillah..
Terima kasih Allah kerana adanya hamba2Mu yang datang membantu, segalanya dengan izinMu..



Yang penting jangan berhenti mengharap dan berdoa. 
Sesungguhnya Allah Maha Mendengar.



Subhanallah Maha Suci Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin