Jumaat, 23 Ogos 2013

MENAIKAN TARAF PEMBANGUNAN DI BUKIT KAYU HITAM,KEDAH

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya menaikan taraf pembangunan di bukit kayu hitam kedah.Sepatutnya kerajaan malaysia menyediakan memperuntukan dana kewangan pembangunan perumahaan awam di bukit kayu hitam kedah.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakan ladang getah.kelapa sawit dan sebagainya.Kerajaan perlu menaikan taraf pembangunan di bukit kayu hitam kedah dengan adanya bank,tnb,telekom,pejabat tanah bukit kayu hitam,hospital,klinik,pejabat agama islam,supermarket,puspakom,stesen bas dan lain-lain lagi.Kerajaan perlu mengambil langkah-langkah penduduk yang tinggal kawasan bukit kayu hitam,kedah.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat membantu rakyat serta menaikan taraf pembangunan seperti daerah jitra,kulim hitech park,sungai petani dan lain-lain kawasan lagi,samalah dengan bukit kayu hitam kedah menaikan taraf pembangunan di bukit kayu hitam kedah sebelum mencapai era 2020 yang akan datang nanti.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakan semua penduduk yang tinggal di bukit kayu hitam,kedah semua kena turun ke changloon untuk mengambil wang di bank,bayar hasil tanah,bil telekom,tnb ke alor setar atau jitra.Sekiranya bank rosak  kena pergi ke alor setar untuk ambil wang,sepatutnya kerajaan negeri kedah atau kerajaan persekutuan sepatutnya menyediakan kemudahan kepada semua penduduk bukit kayu hitam  serta di beri kemudahan pembangunan kepada semua penduduk  satu malaysia sekurang-kurangnya dapat membebankan rakyat malaysia yang tinggal di bukit kayu hitam kedah bersempadan dengan negara thailand.Kerajaan malaysia perlu mengambil satu plan pembangunan bukit kayu hitam,kedah.Saya sebagai penduduk yang tinggal bukit kayu hitam berharap agar kerajaan malaysia dapat menyediakan kemudahan kepada semua rakyat satu malaysia.Di samping itu saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua agensi kerajaan malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin