Jumaat, 23 Ogos 2013

PERLU ADA DUA ORANG PEMANDU LORI DAN BAS.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada pihak kerajaan malaysia supaya pemandu bas dan lori perlu ada dua orang sebagai pemandu lori yang membawa barang muatan berat dan penumpang sekurang-kurangnya ada pemandu dua orang tidak berlaku kemalangan jalan raya dapat di kurangkan.Apa yang kita lihat sekarang di media seperti  tv,radio,surat khabar dan lain-lain lagi,apa yang kita lihat sekarang kerap saban tahun berlaku kemalangan jalan raya meragut nyawa hampir ratusan orang.Pada pendapat saya sepatutnya kerajaan malaysia membuat undang-undang yang baru setiap kenderaan mesti ada  dua pemandu sebagai penganti pemandu yang pertama.Lihatlah seperti negara jiran iaitu thailand setiap pemandu kenderaan berat wajib ada pemandu dua orang pemandu lori ataupun bas.Kerajaan malaysia perlu melaksanakan undang-undang yang baru,setiap syarikat wajib ada dua orang pemandu jika syarikat itu berdegil wajib mengambil tindakan terhadap majikan.Kerajaan malaysia perlu bertindak lebih tegas kepada semua syarikat yang tidak mengikut undang-undang yang telah di laksanakan oleh kerajaan malaysia.Kerajaan malaysia perlu mengikut contoh dari negara jiran thailand.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin