Sabtu, 17 Ogos 2013

BANGSA CINA KURANG AJAR DAN TIDAK BERADAB DENGAN ORANG MELAYU



Cina sering mendabik dada bangga kaum mereka ada sejarah tamaddun 2,000 tahun.

Oleh kerana itu, mereka mahu kekalkan budaya mereka, bahasa mereka dan sekolah cina mreka. Walaupun mereka asalya penumpag di negara ini, mereka hanya berpura-pura mahu adaptasi pada kebuadayaan sekeliling.

Sebearnya itu hanya untuk hubungan dan ambil hati orang tempatan bagi memudahkan mereka berniaga dan mengumpul harta.

Cina kuat makan babi, hingga kebanyakkan Cina muka dan/atau perangai gelojoh, dan tamak macam babi
Apabila mereka dah maju, mereka tak sumbang kembali pada masyarakat tempatan tapi hanya untuk masyarakat mereka. Perniagaan mereka bertambah maju tapi mereka kini ahu dominasi dan sekat orang tepatan dari juga mahu maju.

Sebaik dapat warganegara dan sudah mula dapat kuda-kuda yang boleh ditunggang seperti PAS dan PKR untuk mereka berkausa, mereka langsung tidak sepakat dan berkongsi kuasa. Dalam PR, mereka lihat mereka boleh kuasai politik dengan muka-muka Melayu dikehadapan untuk ditunggang.


Penunjuk kaum Cina yang budaya mereka sudah rosak

Sikap ini sudah kelihatan dengan kata nesta dan penghinaan mereka terhadap ugama Islam, amalan orang Islam dan orang asal Melayu sepanjang bulan suci Ramadan.

Mereka sudah tak mahu tolak ansur dna timbangrasa dalam hal-hal tuntutan hak dan kepentingan mereka. Tak henti mereka asyik berhelah, mereak-reka dan menipu untuk cari alasan bagi menafikan kemudahan untuk kaum-kaum Bumiputera diberi keistimewaan bagi mengejar kek ekonomi. Semua mereka na bolot.

Dah tentu Cina tak ada lagi semangat muhibbah dan menyokong BN, tapi bila open house macam babi mereka sanggup datang ke rumah pemimpin dan penyokong BN untuk makan free.

Tak habis itu, tanpa malu dan segan, mereka nak bawak balik makan, Demikianlah mentaliti orang Cina. Dalam hal besar atau keil, sikap tak malu, tamah, pelahap dan gelojog macam babi yang mereka makan itu tak boleh dibuang.

Kaum yang tidak ada budi bahasa dan kesopanan menunjuk budaya yang rendah moral

Ketinggian budaya dilihat dari kelakuan, kesopanan dan cara hidup.  Melihat gambar-gambar dan caption akhbar di atas, tiada yang boleh dibanggakan mengenai kebudayaan cina. 

Kalau budaya Melayu, mereka malu nak ambil makanan bawa balik. Mereka hanya bawa balik makanan yang dihadiahkan tuan rumah untuk pulang. Orang miskin pun ada maruah untuk tiidak curi makanan majlis bawa pulang.

Kalau Cina datang beraya ke rumah kita, JANGAN KASI MAKANAN SEDAP. Hidangkan kueh kering dan air dalam peket seperti mana mereka raaikan kita ketika kita kunjung ke rumah mereka pada tahun baru cina.

Jangan lupa BOIKOT BARANGAN, DAN RANGKAIAN PERNIAGAAN KHUSUSYA KEDAI CINA supaya kita boleh longgarkan dominasi dan monopoli mereka. Seolah mereka saja yang nak berniaga dan cari makan dalam dunia ini




Makan babi dan bela anjing maka gelojoh mereka makan dan kuatlah mereka menyalak hingga tiada adab dan hormati pihak berkuasa langsung. Baca Flying Kick SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin