Khamis, 13 Oktober 2011

BAHAN-BAHAN YANG TERKANDUNG DI DALAM ROKOK.

Acetone (kepingan cat)
Tar (tar jalan raya)***
Naphthylamine
Methanol (bahan pembakar roket)
Nicotine (racun serangga dan hama)
Pyrene***
Naphthalena (mothballs)
Cadmium (bahan yang digunakan dlm bateri kereta)***
Carbon Monoxide (gas beracun dlm ekzos kereta)
Bezopyrene***
Vinyl Cloride (membuat pvc)***
Hydrogen Cyanide (racun dlm saluran gas)
Toluidine***
Ammonia (pencuci lantai)
Urethane***
Toluene (larutan industri)
Arsenic (racun semut putih)***
Nickel***
Phenol (ubat pembasmi dan pembunuh kuman)
Butane (bahan pembakar pemetik api)
Polonium-210***
DDT (racun serangga)

Bahan yang bertanda *** adalah bahan-bahan penyebab kanser Dipetik dari sebuah majalah sains dan teknologi Kepada perokok-perokok... .masihkah anda ingin merokok selepas mengetahui s

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin