Isnin, 10 Oktober 2011

MANUSIA YANG LALAI DARI AGAMANYA.


sesungguhnya manusia itu sering kali leka dan lalai, sehinggalah terjadinya sesuatu yang mampu membuat mereka sedar dan insaf.. Sesungguhnya kiamat itu pasti terjadi.. bila? tidak diketahui akan waktu dan masa yang tepat, jawapan baginya hanya pada Allah swt, pun begitu sebagai hambaNya,. kita diberi akal dan fikiran. Tiada satu pun dari kejadian dibumi ini dibuat sebagai sia-sia. Kita diminta merenung dan memikirkan hubungkait setiap satunya hingga ketitik terakhir... kehancuran bumi pada hujung perjalanan dunia yang dipanggil KIAMAT..... (part 2)
Lintasan Planet Nibiru (Planet X/Planet kesepuluh) ke dalam tata surya merupakan bukti kesan alam semesta yang berperanan mendatangkan kiamat di bumi. Gempa-gempa bumi terkuat dalam sejarah manusia moden akan terjadi di seluruh dunia.Setelah inti bumi berhenti bergerak untuk sejajar dengan medan magnet Planet X, kekuatan jangkauan gempa mampu lebih besar dari 9 skala Richter, meskipun akan dirasakan berbeda di berbagai tempat di dunia, tergantung pada kandungan batuan di bawahnya. Bungkah / gunung ais di kutub Antartika membelah dan mencair, menimbulkan gelombang yang dahsyat, membawa hanyut apa saja yang disapunya. Gelombang tsunami menjadi monster abad ini.
Bencana dahsyat bumi itu dikatakan terjadi kerana Planet X melintasi tata surya. Planet X pada masa ini memang sedang melewati orbit bumi. Planet X itu adalah planet humungous (tak terkira besarnya) yang memiliki massa seratus kali ganda lebih besar daripada bumi. Inti magnet Planet X sedemikian dahsyat kekuatannya sehingga berlaga dengan medan-medan magnet planet lain dalam tata surya.
Gangguan elektromagnet atas planet-planet lain itulah yang menjadi dasar para ahli kaji bintang membuat kajian keatas planet X. Adalah perubahan itu memang dianggapkan oleh kerana melintasnya planet X.. Apapun dugaannya, yang pasti, dari
penelitian terakhir dikatakan bahwa Planet X itu benar-benar sebagai penyebab perubahan maha dahsyat di bumi secara positif. Bagaimana mungkin planet yang sedemikian jauhnya dapat memicu perubahan cuaca dan mendatangkan kesan kepada isi bumi lainnya yang berkaitan? 
Mungkin beginilah nanti terjadinya kiamat, dimana ALLAH swt telah berfirman banyak dalam Al Quran yang menjelaskan bagaimana dahsyatnya kiamat, manusia ibarat kapas beterbangan, gunung-gunung akan terbang, seluruh planet akan berlag a antara satu sama lain.
SUBHANALLAH, Maha Suci ALLAH dengan segala kebenaran firman-NYA. Disampaikan-NYA lewat insan mulia Nabi Muhammad saw. agar manusia yang melihat tanda-tanda kebesaran-NYA kemudian menyembah kepada-NYA. Hanya manusia-manusia munafik yang tidak melihat-NYA.
ALLAH subhanahu wa ta’ala sudah menjawab mengenai perkara besar ini dlm surah Al Waqiah 1– 6
1.Apabila terjadi hari kiamat,
2.tidak seorangpun dapat berdusta tentang kejadiannya.
3.(Kejadian itu) merendahkan (satu golongan) dan meninggikan (golongan yang lain)
4.apabila bumi digoncangkan sedahsyat-dahsyatnya,
5.dan gunung-gunung dihancur luluhkan seluluh-luluhnya,
6.maka jadilah ia debu yang beterbangan
 Jika benar perlanggaran ini yang mewakili kiamat, maka itu ALLAH swt jua lah yang menghendakinya. Dan jika berita menurut ilmuwan itu salah, maka hendaklah kita ambil sebagai renungan dan iktibar serta muhasabah kita kepada ALLAH, sebagaimana telah banyak ayat-ayat-NYA dalam Al Quran yang mengatakan hal seperti itu. Kita diminta oleh Rasullullah saw untuk membaca, memelihara dan menyebarkan Al Quran.
 Yang penting bagi kita adalah menyiapkan bekal untuk menghadap ALLAH. Sudah
banyakkan amal ibadah kita kepada-NYA?Perkara kiamat adalah mutlak milik ALLAH swt saja yang tahu, bukan urusan kita.
“Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat: ‘Bilakah terjadinya?’ Katakanlah: ‘Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba.’ Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: ‘Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui’.” (Al-A’raaf: 187)
Daripada Abi Hazim bahawasanya dia mendengar Sahl r.a berkata; Aku mendengar Rasulullah saw sedang baginda mengisyaratkan dengan jari telunjuk dan jari tengah,
bersabda;"Diutuskan Aku dan hari kiamat adalah seperti ini".- riwayat Muslim
begitu hampirnya tamsilan Rasulullah tentang kiamat dan baginda..itu bererti..antara kita dan kiamat a

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin