Selasa, 11 Oktober 2011

PERBEZAAN ANTARA MATAHARI DENGAN PLANET MUSYTARI.

Artikel ini adalah mengenai sistem suria kita, saya tahu anda mesti sudah tahu dan mengenali tentang sistem suria yang terdiri daripada planet-planet dan sebagainya. Namun saya ingin khususkan lagi tentang beberapa perbezaan antara matahari dengan planet musytari yang juga dikenali dengan nama jupiter.

Berikut 2 perbezaan antara matahari dengan planet musytari:
Jarak dari bumi:
Jarak antara matahari dan bumi ialah = 149.669.000 kilometer (atau 93.000.000 mil)
manakala jarak antara planet musytari dan bumi pula adalah = 628.7 kilometer
Diameter:
Diameter matahari ialah = 1 391 000 kilometer
Diameter musytari ialah = 142 984 kilometer (88865 miles)
Gambar Planet Musytari:

Gambar Matahari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin