Khamis, 18 April 2013

CAKERA PARABOLA DI BENARKAN DI NEGARA MALAYSIA.



yang mengatakan parabola tidak boleh di gunakan pada hal ramai rakyat satu malaysia menggunakan parabola.Bagi saya sepatutnya kerajaan malaysia memberi peluang kepada rakyat satu malaysia dapat melihat siaran dari luar negara.Cuba kita lihat seperti negara-negara lain Brunei,Thailand,Indonesia,Filipina,Kemboja dan lain negara -negara lagi yang boleh memberi peluang kepada rakyat menggunakan parabola.Bagi saya kerajaan malaysia adalah sifat yang zalim kepada rakyatnya serta tidak memberi peluang kepada rakyat satu malaysia melihat siaran dari luar negara.Bagi pandangan saya sekiranya parabola di katakan bahan-bahan negatif boleh di dapati internet,vcd,hand phone dan lain-lain lagi.Sebenarnya dato Joseph salang adalah celaka,haram jadah sebagai selaku menteri penerangan komunikasi tidak memberi peluang kepada rakyat satu malaysia menggunakan cakera parabola di malaysia hanya astro sahaja cekik kedarah duit rakyat, yang kaya adalah hindu yang senang dan perut buncit.Haram jadah punya kerajaan malaysia begitu zalim kepada rakyat malaysia.Bagi pandangan saya kerajaan malaysia memang tak guna hanya penting diri sendiri sahaja,Kita lihatlah apa yang kerajaan buat kepada kita seperti contoh lesen memandu tidak menggunakan seperti kad pengenalan dan boleh di gunakan seumur hidup,astro tidak di mansuhkan setiap bulan kena bayar tapi rancangannya seperti celaka dan tayangan di ulang tapi bayarannya setiap bulan kena bayar,minyak,gula,tol di naikan oleh kerajaan malaysia tidak berfikir kepada nasib rakyat.Gaji perdana menteri,menteri berapa puluh ribu berbanding dengan gaji pekerja biasa berapa sahaja yang boleh dapat berbanding dengan gaji perdana menteri dan menteri gaji yang lumayan.Bila menang lupa kepada rakyat sama sahajalah parti kerajaan BN dan Pakatan rakyat tidak memikir nasib rakyat malaysia.
         Peminat Setia Parabola Malaysia,
         Kedah,Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin