Selasa, 23 April 2013

ORANG MELAYU MUDAH TERPEDAYA DENGAN BANGSA ASING

Bila orang melayu nak sedar yang mereka ni dah dibodohkan oleh bangsa asing sejak zaman pemerintahan Pak Lah? Makin lama, makin menjadi-jadi orang Melayu dikotak katikkan. Orang melayu dah tak boleh nak cakap apa pasal bangsa lain sebab TAKUT dilabel sebagai rasis..tapi bilan bangsa lain cakap pasal hak mereka..pasal keadilan mereka..orang Melayu tak boleh cakap apa-apa sebab itu hak mereka. jadi mana hak orang Melayu dalam negara ni? kat tong sampah ke?
Aku tak peduli kalau sesiapa nak report aku pasal artikel ini. Kalau orang melayu kat Malaysia ni masih nak tidor dan ingat mereka dah kononnya "western educated"..maka mereka orang Melayu ni boleh diketogarikan sebagai BANGSAT!.

Setiap hari aku tengok orang melayu kena tunduk kepada bangsa Cina atau India, buat apa? Aku bukan nak mereka tunduk dengan bangsa Melayu tapi kena la hormat bangsa Melayu macam mana kita hormat bangsa dia. Bila sebut hak mereka, semua menanam ideologi hak sama rata sebab datuk nenek mereka kononnya dah lama di sini macam orang Melayu juga. Mereka ni bodoh sejarah ke apa? Orang Melayu lagi lama di Malaysia ni..hak bangsa asing macam cina dan india ni tak pernah kita cabul. Kita bagi dia duduk kat Malaysia ni bila British dah tak nak bawak mereka balik negara asal mereka...maka British campakkan bangsa asing ni kepada Malaya dengan syarat kalau Malaya nak merdeka, Malaya kena ambil depa ni jadi warga negara Malaysia. maka kita pun ambil ler bangsa cina dan india ni sebab kalau tak ambil, kita tak leh nak dapat kemerdekaan dan mana pulak mereka  nak pergi?

Berbalik kepada zaman sekarang. Sekolah cina dan india masih bersepah! Kenapa? Sekolah kebangsaan tak cukup bagus ke? Sekolah cina dan india ni spesel ke? Kalau bangsa cina dan india ni nak hak sama taraf, adakah mereka berani meninggalkan adat, bahasa dan budaya mereka seperti kaum cina dan india di Indonesia? Di Malaysia, Cina dan India bebas mengamalkan adat, budaya dan bahasa mereka samapai ada genarasi yang tidak tahu berbahasa Malaysia tetapi mengaku rakyat Malaysia..adakah ini betul?

Orang melayu generasi muda banyak yang dah jadi bodoh dengan ideologi hak Amerika. Bila cina da india kata kita kena ada hak kebebasan ugama, ada anak melayu kita yang setuju. Bila ada cina dan india kata kita perlu ada hak kebebasan seks, ada anak melayu yang setuju, bila ada cina dan india kata mereka perlu hak seperti orang melayu, ada anak melayu yang setuju....anak melayu ni jenis BANGSAT ke apa? Mereka sedar tak apa mereka buat? Mereka sedar tak yang mereka ni dibuai konsep "kebebasan" barat yang jelas tidak sesuai untuk orang Melayu dan Islam?

Aku dah puas debat secara online tentang pandangan konsep kebebasan barat melalui kacamata Islam dan syukur ada persefaham yang dicapai dengan mereka yang dok kampen hak ini kepada masyarakat umum.

Orang melayu diperbodohkan dan di konfiuskan oleh mereka dengan penerepan dan perfahaman konsep hak kebebasan. Macam mana? Contoh, isu sekolah cina dan india, mengikut "hak" mereka, mereka perlu ada sekolah ini sebab itu hak mereka dan mengikut konsep Malaysia yang berbilang kaum. Mereka ni lupa ke yang mereka duduk, makan, berak, kencing dalam Malaysia. Apa maksud Malaysia?

MALAYsia, tak faham? Ini masih tanah melayu selagi ada nama "MALAY" dalam Malaysia. Kita bukan Singapura...Kita Malaysia. Mana negara yang tak punya identiti sendiri? China, India, Indonesia, Australia, England semuanya mewakili nama bangsa induk...maka Malaysia pun sama tapi cina dan india yang berkuasa sekarang...kenapa? sebab orang melayu dah hilang telur dan kecut bila bangsa asing dok soal hak mereka.

Kenapa penting sangat nak ada sekolah cina atau india? Selama ni cina dan india kat Malaysia ni tertindas ke? Mereka kebuluran ke? tak sekolah ke? tak dapat rawatan percuma ke? Aku sedih tengok anak melayu yang beriaya-iaya sokong cina dan india dalam bab kebebasan hak...mereka dah jual maruah bangsa dan ugama sendiri!

Bangun ler orang Melayu..jangan biarkan cina dan india mengotori minda anak-anak kita denga ideologi hak sama rata mereka bila mereka sendiri tidak boleh berbuat demikian. Mereka ada agenda tersendiri dan objektif utama mereka ialah untuk menindas bangsa melayu ini. Sekarang pun dah terbukti jelas dengan perpecahan Melayu tapi Melayu masih tak sedar...orang Melayu yang sentiasa bertolak ansur senang dibodohkan oleh cina dan india..Mereka tahu yang bila mereka dapat pecahkan Melayu dengan meracuni minda anak muda, maka mudah untuk mereka untuk kontrol Malaysia dan bangsa Melayu...

Aku nak tanya, kamu bangsa Melayu sanggup jadi hamba di tanah air sendiri? Kamu sanggup jadi bangsat di tanah air sendiri? Kamu sanggup islam dimainkan di tanah air sendiri? Kalau kamu sanggup, kamu boleh pergi mampus! Aku akan berjuang sehingga Melayu kembali kukuh dan bersatu demi anak bangsa dan keturunan aku!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin