Khamis, 25 April 2013

KERAJAAN MALAYSIA PERLU MEMBINA PEKAN ATAU BANDAR DI KAWASAN BUKIT KAYU HITAM,KEDAH.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya bukit kayu hitam yang bersempadan dengan negara thailand dapat di majukan seperti pekan changloon,kedah.Apa yang saya lihat sekarang iaitu kedai minyak,kilang,gudang,perumahan,sekolah,balaipolis,bomba danlain-lain lagi.Bagi saya kerajaan malaysia harus membina sebuah pekan yang pesat seperti di changloon,jitra dan lain-lain tempat lagi.Sepatutnya kerajaan persekutuan memperuntukan dana kewangan pembangunan yang pesat sebelum mencapai era 2020.Apabila kerajaan malaysia membina pekan atau bandar yang pesat kemungkinan penduduk bukit kayu hitam tidak perlu pergi ke changloon kerana ia jauh.Bagi saya kerajaan malaysia harus membuat pembangunan bukit kayu hitam,kedah.Pelancong asing pun boleh melawat dan membeli belah supermarket di bukit kayu hitam.Saya sebagai penduduk bukit kayu hitam berharap agar kerajaan malaysia dapat menerima cadangan dari suara rakyat malaysia.Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada kerajaan malaysia sekiranya membuat tapak pembangunan,sektor perkilangan,tnb,telekom,air dan lain-lain lagi.Apa yang saya lihat sekarang bukit kayu hitam,kedah dengan adanya sekolah rendah dan menengah,balai bomba,polis,perumahaan,gudang kecuali Tnb,air,telekom belum ada operasi di sini lagi.Apabila adanya Tnb,air bank dan telekom tidak perlu bayar di jitra sekiranya ada cawangan di bukit kayu hitam,kedah.Saya menyeru kepada kerajaan malaysia supaya mempercepatkan lagi projek di kawasan bukit kayu hitam kedah,sebelum mencapai era 2020 yang akan datang.Saya sebagai penduduk bukit kayu hitam berharap agar kerajaan malaysia mempernaikan taraf projek bukit kayu hitam,kedah dengan adanya pusat membeli belah,klinik,telekom,tnb,syarikat sada dan industri perkilangan.Semoga kerajaan malaysia dapat menerima cadangan dari suara rakyat malaysia yang tinggal di bukit kayu hitam,kedah bersempadan dengan negara thailand.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakkan semua penghuni tinggal di bukit kayu hitam semua kena turun ke changloon dan pekan jitra membayar hasil tanah,tnb,telekom dan air.Sepatutnya kerajaan malaysia memberi kemudahan kepada rakyat satu malaysia dengan adanya pembangunan persekitaran bukit kayu hitam,kedah.Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai mengucapkan ribuan terima kasih kepada kerajaan malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin