Isnin, 9 September 2013

BAHAGIAN SULIT WANITA

 

Sesungguhnya pengetauan mengenai faraj wanita ini penting terutama kepada mereka yang ingin mendirikan rumahtangga. Tidak keterlaluan juga jika dikatakan mereka yang telah berumahtangga pun maseh banyak yang mengetahui mengenai faraj wanita.
Faraj wanita adalah sebagai anggota yang menerima kemasukan zakar suami dan sebagai tempat anak dilahirkan. Namun begitu pada faraj juga terdapat lubang untuk membuang air kecil dan jauh di dalamnya terdapat rahim tempat janin terbentuk dan membesar.
Eloklah sangat diperkenalkan bentuk rupa faraj wanita kerana jika ada lelaki yang belum kenal anggota-anggota faraj maka ia boleh dijadikan satu ilmu mengenal fungsi dan bentuk faraj wanita.
Dengan mengenalnya dapatlah mereka akan memahami perkara yang dinyatakan di sini serta dapatlah menyusun strategi dalam melakukan ransangan dengan berkesan ke tempat yang betul ketika melakukan urutan bersetubuh.
Ada lelaki yang memang tidak tahu ke manakah zakarnya patut ditusuk semasa berjimak hinggakan satu ketika tersilap aturan kerana tidak dapat membezakan lubang kencing dengan lubang faraj.
Jika perbezaan diantara lubang kencing dan faraj pun tidak ketahui, bagaimana pula untuk meransang urutan zakar ke faraj dengan berkesan untuk memenuhi keperluan kepuasan nafkah batin suami isteri.
Bersetubuh suami isteri bukan sahaja untuk melahirkan zuriat malahan adalah urutan untuk keperluan nafkah batin. Jika bersetubuh untuk memperolehi zuriat memadai bersetubuh setelah isteri mengandung. Keperluan urutan bersetubuh untuk nafkah batin adlah seperti di ungkapkan madah di bawah ini;
Kenyang cukup sekali makan
yang lain cuma minum minuman
jika kenyang dalam kehausan
meranalah jiwa sakitlah badan

Berikut dicatatkan nama-nama bagi anggota faraj bahagian luar dan dala serta fungsinya bagi memudahkan rujukan terhadap apa yang dicatatkan di sini iaitu :
1. Bibir Besar
Ia juga dipanggil Labia Majora atau Pintu Faraj. Ini merupakan sepasang daging yang empuk berada di bahagian luar faraj dan ditutupi bulu ari-ari. Dalam keadaan biasa ia bertangkup dan lubang faraj hanya akan kelihatan jika seorang wanita itu duduk atau berbaring dengan membuka pehanya. Bibir Besar ini berfungsi menutupi lubang faraj dari gangguan kotoran dan sebagainya supaa tidak berhabuk apabila tidak berjimak. Semasa jimak ia berfungsi merasa urutan batang zakar suami. Bahagian ini mempunyai deria rasa sebagaimana kantung zakar lelaki.
2. Bibir Kecil
Nama lain baginya ialah Daun Keladi, Bibir Dalam atau Labia Minora. Ia meruapakan daging kembar yang berada di sebelah dalam dan bersambung dengan Bibir Besar. Padanya terdapat Urat Jarum dan Purana (kelentit). Ia amat peka kepada sentuhan urutan zakar. Berfungsi merasai urutan batang zakar apabila bersetubuh. Bahagian dalamnya diselaputi mazi apabila ghairah. Mazi inilah yang melicinkan faraj dan memudahkan jimak. Mazi itu dihasilkan oleh Kelenjar Bartholin di Bibir Luar. Terdapat bahagian bawah Bibir Kecil yang berbeza-beza pada wanita. Ada wanita yang mempunyai Bibir Kecil yang panjang (besar), ada yang pendek (kecil), ada yang panjang sebelah tetapi ini tidak membawa apa-apa perbezaan dari segi deria rasanya.
3. Kelentit
Ia juga dipanggil purana, Pucuk Keladi, Pucuk Gandum atau Mutiara Merah. Perbezaan antara Bibir Kecil dan Kelentit ialah Kelentit berbentuk seperti pucuk keladi dan berada di bahagian atas Bibir Kecil serta merupakan bahagian yang paling menonjol dari bibir dalam. Sekiranya seseorang wanita berdiri dengan merapatkan pahanya, biasanya Kelentit akan kelihatan tersentil keluar manakala bibir kecil itu dipinggir lubang faraj.
4. Biji Kelentit
Ia juga dipanggil dengan nama Biji Keladi , Biji Purana, Padang Saujana, Mutiara Nilai, Biji ataupun Clitoris. Ia adalah daging yang sangat menonjol di atas kelentit dan ditutupi oleh daging kelentit. Ia merupakan hujungan Urat Jarum, sangat peka kepada sentuhan urutan zakar dan menimbulkan ras ngilu pada isteri. Deria rasa padanya ialah seperti kepala zakar yang kecil. Biji Kelentit adalah anggota faraj bahagian luar (Nafsu Luar) yang paling peka kepada rangsangan urutan zakar dan memudahkan anda mencapai orgasme jika kena pada caranya . Inilah yang selalu digentelkan oleh wanita apabila melancap sedangkan rangsangan cara sebegini adalah tidak digalakkan.
5. Urat Jarum
Ia juga dipanggil Urat Kelentit, Urat Purana, Batang Keladi atau Tali Kecapi (Shaft of Clitoris). Ia adalah urat yang mana di hujungnya terdapat Biji Kelentit. Ia juga merupakan anggota yang mengalirkan darah ke kelentit dan mengambil isyarat rangsangan yang dirasai dari seluruh kelentit. Kalau pada lelaki adalah bersifat seperti batang zakar yang kecil dan akan membesar, panjang dan keras apabila ghairah. Dalam ilmu jimak tradisi Melayu, Urat Jarum diutamakan ketika uruta merangsang Nafsu Luar. Jika rangsangan urutan dilakukan dengan betul terhadapnya wanita boleh inzal walaupun sebelum jimak.
6. Lubang Faraj
Ia juga dipanggil Pintu Anak, Satu Inci Persegi atau Vagina sahaja. Inilah tempat di mana zakar dimasukkan semasa urutan persetubuhan berlaku. Bermula dari pintunya hingga ke Batu Meriyan (jauh di dasar faraj) panjang lubang faraj yang normal ialah 6 inci berbentuk corong. Pada dindingnya terdapat daging-daging yang agak kesat. Tetapi semasa ghairah ia mengeluarkan mazi yang banyak dan mencukupi bagi memudahkan dayungan urutan zakar berlaku. Pada dindingnya juga terdapat otot-otot cincin yang berfungsi mengembang dan menguncup. Dengan adanya otot inilah anda mampu mengemut batang zakar semasa berjimak dan otot ini jugalah yang memungkinkan faraj menerima dan menyesuaikan apa sahaja bentuk dan saiz zakar. Jauh di dasarnya juga keluar mazi dari rahim. Semasa masih dara besarnya lubang faraj ialah kira-kira satu inci dan apabila sudah melahirkan anak ia boleh meningkat sehingga 2 setengah inci.
7. Tundun
Ia juga dipanggil Bukit Rumput atau Mount of Venus. Tundun ditumbuhi oleh bulu ari-ari. Kejadian tundun adalah berbeza-beza. Ada tundun yang tinggi dengan pintu lubang faraj lebih menghala ke hadapan dan ada yang rendah dengan pintu lubang faraj lebih menghala ke belakang. Biasanya posisi urutan bersetubuh yang dipilih perlu disesuaikan dengan kejadian tundun ini.
8. Lubang Kencing
Satu lubang kecil saluran keluar air kencing. Ia berada di atas lubang faraj iaitu di kawasan yang mendatar.
9.Bibir Dalam
Daging yang mengelilingi lubang faraj, berada di dalam bibir luar faraj. Urat Jarum ia berbentuk satu urat seperti batang zakar yang kecil. Ia berada di atas kelentit. Ia komponen penting dari nafsu luar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin